مدیریت تولیدات خرد شیلاتی و بهبود تولید از ضروریات است/ از معرفی نیکبخت برای وزیر جهاد کشاورزی حمایت می‌کنیم +فیلم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیریت تولیدات خرد شیلاتی و بهبود تولید از ضروریات است/ از معرفی نیکبخت برای وزیر جهاد کشاورزی حمایت می‌کنیم +فیلم

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان گفت: اگر به هر دلیلی در صنایع شیلاتی قرار است واحدهای خرد را توسعه دهیم، باید این واحدها به‌صورت مدیریت شده فعالیت نمایند و محصولاتی که تولید می‌کنند، تحت استانداردهای یکسان و مناسبی باشد.

مدیریت تولیدات خرد شیلاتی و بهبود تولید از ضروریات است/ از معرفی نیکبخت برای وزیر جهاد کشاورزی حمایت می‌کنیم +فیلم

علی‌اکبر خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: اهمیت و ضرورت استاندارد سازی تولید و اینکه به مردم اطمینان داده شود که غذای مصرفی آنها دارای شرایط و کیفیت مناسب و مطلوبی است، لازم می‌نماید که در حوزه آبزیان اقداماتی درخصوص واحدهای خرد انجام شود.

وی توضیح داد: مشکلی که به هر حال در کشور وجود دارد این است که بخشی از اقتصاد ما در بخش‌های شیلاتی، بر اساس واحدهای خرد بنا شده است؛ چراکه رویکرد دولت‎های گذشته بر ایجاد واحدهای کوچک و خرد کشاورزی و آبزی‌پروری در روستاها و مناطق مختلف بوده و در نتیجه طی یک دوره زمانی، تعداد زیادی واحدهای کوچک ایجاد شده است.

خدایی افزود: اگر این واحدهای خرد در زمان خودش برخی کارکردها داشته اما در حال حاضر شاهد این هستیم که باعث برخی مشکلات شده‌اند، از جمله اینکه محصولاتی با کیفیت مناسب و یکسان در این واحدها تولید نمی‌شود؛ چراکه در شرایط مدیریتی بسیار متفاوت از نظر آب، تغذیه، مدیریت‌های بهداشتی و… فعالیت می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی از واحدها به‌دلیل اینکه برایشان صرفه اقتصادی ندارد از کارشناس شیلاتی یا دامپزشک و… استفاده نمی‌کنند یا مثلا برای تغذیه ماهیان از غذای خوب و با کیفیت استفاده نکرده‌اند و در نتیجه محصولاتی که تولید می‌شود ممکن است از کیفیت‌ پائین تری برخوردار باشند و باید در جهت ارتقای کیفی آن تلاش کرد.



تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عزم دولت برای کاهش کالاهای رسوبی در بنادر/ تاکید بر هم افزایی دستگاه های ذیربط در ترخیص و توزیع کالا به بازارهای مصرف

ش خرداد 27 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، احسان خاندوزی روز شنبه در حاشیه بازدید از انبارها و پایانه‌های تخلیه و بارگیری کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)  با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از انباشت کالاهای اساسی در اماکن بندری بر […]

همچنین بخوانید: