یک فروند بارج به تجهیزات بندر دیلم اضافه می شود/ پروژه اطاله خور دیلم عملیاتی می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم در تشریح این خبر اظهار کرد: بندر دیلم با 90 متر اسکله ظرفیت پذیرش سه تا چهار شناور برای تخلیه و بارگیری دارد که این ظرفیت اندک منجر شده تا شمار شناورهای در نوبت تخلیه بندر به حدود 60 الی 70 فروند شناور برسد که با استقرار یک فروند بارج، ظرفیت پذیرش حدود دو شناور دیگر در این بندر فراهم خواهد شد.

به گفته احمد محمودی، بندر دیلم در حدود 260 فروند موتورلنج باری ساماندهی شده و حدود 60 شناور صیادی دارد که این تعداد شناور با توجه به مساحت اندک خور منجر به ازدحام شناورها شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: در همین راستا پیگیری های خوبی برای اطاله خور بندر دیلم انجام شده و این مهم امسال با حضور مسئولان استانی عملیاتی می‌شود.

محمودی ادامه داد: با اطاله خور دیلم به طول بیش از 400 متر علاوه بر افزایش ایمنی تردد  و توقف شناورها، خطر غرق و آتش سوزی های پردامنه شناورها نیز به حداقل می رسد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده از ماه گذشته یک فروند شناور آتشخوار در بندر دیلم مستقر شده تا در کنار شناور جستجو و نجات امدادرسانی و اطفا حریق بهینه شناورها در شرایط اضطراری را میسر سازد.

محمودی عنوان کرد: همچنین در راستای تحقق یکی از مطالبه های جدی دریانوردان دیلمی، پروژه بهسازی و نوسازی اسکله این بندر در اولویت های اصلی دغدغه مندی و دستور کار اداره بندر و دریانوردی دیلم قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه اجرا طرح توسعه جامع بندر دیلم نیز از اولویت‌های این بندر است که پیگیری بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان بنادر توجه ویژه‌ای به مسائل دریانوردان دارد/ دریانوردی شغلی سخت و مقدس است

چ خرداد 31 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه سید محمدرضا قادری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن تبریک روز جهانی دریانورد به تمامی دریانوردان درباره حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی از دریانوردان به ویژه در بخش تسهیلات رفاهی و توجه به تحقق مطالبات آن‌ها از زمان روی کار آمدن دولت […]
سازمان بنادر توجه ویژه‌ای به مسائل دریانوردان دارد/ دریانوردی شغلی سخت و مقدس است

همچنین بخوانید: