واژگونی قایق مهاجران در آب‌های یونان؛ شهروندان افغان هم در بین پناهجویان بودند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

منابع خبری اعلام کردند: شهروندان افغانستان نیز در میان پناهجویانی بوده‌اند که در حادثه اخیرِ غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های یونان جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

به گزارش مرین‌پرس به نقل از شبکه خبری بی بی سی، مقامات سفارت افغانستان در ایتالیا در بیانیه‌ای تایید کرده‌اند که ۷۸ شهروند افغانستان و پاکستان در میان جان‌باختگان این حادثه هستند با این حال تعداد دقیق افغان‌های فوت‌شده مشخص نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، سرنشینان این قایق از شهروندان کشورهای پاکستان، مصر، سوریه و برخی کشورهای دیگر بوده‌اند و اکنون مشخص شده که در بین آنها شهروندانی از افغانستان نیز حضور داشتند.

همچنین «محمدصادق سنجرانی»، رئیس مجلس سنای پاکستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار اتباع پاکستانی جان‌باخته در این حادثه به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

این قایق که روز چهارشنبه گذشته در فاصله ۵۰ مایلی از سواحل جنوب غربی یونان غرق شد به گفته سرنشینان نجات‌یافته آن، حامل بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ پناهجو بوده است هرچند هنوز آمار دقیق مسافران تایید نشده است. همچنین تعداد نجات‌یافتگان و اجساد کشف شده تاکنون اعلام شده اما از سرنوشت بسیاری از مفقودشدگان هنوز خبری نیست.

بنابر آخرین گزارش‌ها تاکنون مرگ ۸۲ نفر از سرنشینان این قایق تایید شده است.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زنجیره ارزش دانش‌بنیان برای ارتقاء سطح تولید و بهره‌وری محصولات گلخانه‌ای و شیلاتی ایجاد می‌شود

چ خرداد 31 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه و شیلاتی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در بازدید از شرکت‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای و شیلاتی در استان خوزستان، از ایجاد، توسعه و ارتقاء عملکرد زنجیره ارزش دانش‌بنیان به منظور تولید محصولات گلخانه‍ای و شیلاتی خبر داد. به گزارش مرین‌پرس، نادرقلی ابراهیمی در […]

همچنین بخوانید: