برنامه تولید 600 هزارتنی آبزی پروری عربستان/ شرکت دولتی SALIC 42.4 درصد از سهام NAQUA عربستان سعودی را خریداری کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

  • توسط: کلیف وایت
  • 19 ژوئن 2023

شرکت سرمایه گذاری پرورش دهندگان و دامداری عربستان سعودی که یک شرکت دولتی است (  Saudi Agricultural and Livestock Investment Company)42.4 درصد از سهام شرکت NAQUA، بزرگترین شرکت آبزی پروری عربستان سعودی را خریداری کرده است.

به گفته وب‌سایت شرکتNAQUA  که مقر آن در عربستان سعودی است، این شرکت 80 واحد نرسری، 77 استخر فوق فشرده ( super-intensive) و 547 استخر با مساحت 4485 هکتار با ظرفیت تولید سالانه 90000 تن میگو دارد. همچنین یک کارخانه خوراک و 20 واحد استخر پرورش ماهی در قفس که سالانه 15000 تن میگوی باراموندی پرورش می‌دهند، و یک واحد مولدین خیار دریایی، تولید لارو، تأسیسات پرورشی و کارخانه فرآوری را اداره می‌کند.

در حال حاضر سالانه 60000 تن انواع آبزیان به بیش از 30 کشور از جمله استرالیا، فرانسه، لبنان، مراکش، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، چین، ژاپن، مالزی، هلند، سنگاپور، اسپانیا، ایالات متحده، مصر، کویت، میانمار، نیوزلند، آفریقای جنوبی، تایوان و ویتنام صادر می کند.

به گفته زیاد الحوگل، رئیس NAQUA، فروش سهام این شرکت برای تأمین سرمایه کافی و با هدف توسعه بیشتر بود.

وی گفت: “سرمایه گذاری SALIC نشان دهنده یک اتحاد استراتژیک است که کیفیت و پایداری عملیات NAQUA  را در زمینه آبزی پروری که هسته اصلی فرهنگ و برند تجاری آن است، افزایش می دهد.” همچنین زمینه امنیت غذایی و ایجاد ارزش اقتصادی افزوده برای شرکا و مشتریان ما، چه در داخل و چه در خارج از کشور را فراهم می کند.”

SALIC  متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی است که توسط وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی کنترل می شود.عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی، که همچنین به عنوان رئیس SALIC فعالیت می کند، گفت که این خرید مطابق با برنامه چشم انداز 2030 این کشور است که از عربستان می خواهد تا سال 2030 به 600000 تن تولید آبزی پروری دست یابد.

“همکاری استراتژیک بین SALIC و NAQUA با هدف دستیابی به اهداف چشم انداز 2030 در زمینه تضمین پایداری منابع حیاتی و همسو با اهداف استراتژیک SALIC در دستیابی به اهداف امنیت غذایی ملی و توانمندسازی بخش غذای کشاورزی از طریق افزایش تولیدات داخلی است. وی گفت: “این رویکرد با اهداف صندوق سرمایه گذاری عمومی و شرکت های پرتفوی آن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصاد داخلی از طریق مشارکت بلندمدت با بخش خصوصی مطابقت دارد. SALIC از طریق مشارکت خود با NAQUA روی توسعه و رشد بخش آبزی پروری کار خواهد کرد و هدف آن توانمندسازی بخش آبزی پروری است که به افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم کمک می کند.

در سال 2019، وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی اعلام کرد که 1.3 میلیارد ریال سعودی(347 میلیون دلار، 309.8 میلیون یورو) در پروژه های آبزی پروری سرمایه گذاری خواهد کرد، در همان سال صندوق توسعه کشاورزی عربستان سعودی (ADF) اعلام کرد که 70 درصد از بودجه را تامین می کند. کل هزینه پروژه های جدید آبزی پروری که از طریق برنامه حمایت از پرورش ماهی دولت حمایت می شوند.

به طور خاص، این وزارتخانه گفت که به دنبال پروژه‌های آبزی پروری با تمرکز بر روی ماهی سی بس، سی بریم، تیلاپیا، میگوی سفید و شوریده است.

Cliff White

منبع:

https://www.seafoodsource.com/news/business-finance/government-owned-salic-buys-42-4-percent-stake-in-saudi-arabia-s-naqua



تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایالات متحده آمریکا :لایحه تسهیل آبزی پروری به کنگره ارائه شد؛ قانونگذاران می خواهند دفتر آبزی پروری USDA را تأسیس کنند

پ تیر 1 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه توسط: ناتان استراوت 19 ژوئن 2023 نمایندگان کنگره ایالات متحده قوانینی را برای ایجاد دفتر آبزی پروری در وزارت کشاورزی ایالات متحده پیشنهاد کرده اند. نماینده کنگره: «صیادان صدف و پرورش دهندگان جلبک دریایی نقش اساسی در تامین مواد غذایی ما دارند، اما از نظر تاریخی، […]

همچنین بخوانید: