کمک موسسات رده بندی داخلی به صنعت حمل و نقل دریایی در دوره تحریمها

زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمک موسسات رده بندی داخلی به صنعت حمل و نقل دریایی در دوره تحریمها




تین نیوز


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با راه اندازی دو موسسه رده بندی که دربالاترین استانداردهای جهانی فعالیت های خود را در پیش گرفته اند در دوره گذر از تحریم های ظالمانه آمریکا آسیب های کمتری متوجه صنعت حمل و نقل دریایی خواهد شد .

به گزارش مارین نیوز، حسین عباس نژاد در نشستی با نمایندگان موسسات رده بندی کشتی ها، اظهار کرد: با تدابیری که در سال های گذشته برای ایجاد موسسات رده بندی در ایران انجام شد و ساز و کارهای امروزی، دو موسسه رده بندی در کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این دو موسسه رده بندی که در بالاترین استانداردهای جهانی فعالیت های خود را در پیش گرفته اند در دوره گذر از تحریم های ظالمانه آمریکا آسیب های کمتری متوجه صنعت حمل و نقل دریایی خواهد شد . 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آنچه مسلم است برای حفظ این جایگاه مطابق با کنوانسیونها  نیاز است یک حرکتی تحولی جدیدی در این صنعت شکل بگیرد و لازمه به نتیجه رسیدن این مهم نیز قرار گرفتن بخش های مختلف در کنار یکدیگر با محوریت سازمان بنادر و شرکت های کشتیرانی معتبر و موسسه های رده بندی است.

عباس نژاد ابراز امیدواری کرد با پایه ریزی مجموعه ای از اقدامات خدماتی، ایمنی، حفاظتی، آموزشی و مطالعاتی می توان روزی که تحریم ها برداشته می شود، دنبال موسسات بین المللی خارجی نباشیم بلکه خودمان بازار هدف را راه اندازی کنیم؛ بنابراین لازم است که سازمان بنادر و دریانوردی در تفاهم نامه دو جانبه و یا چند جانبه این مساله را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به آمادگی سازمان بنادر برای در اختیار گذاشتن فضای آموزشی در راستای ارتقای مباحث فنی حوزه دریانوردی، تصریح کرد: موسسات رده بندی با توجه به ظرفیت ها و ارتباطات بین المللی خود یک فضای مناسبی برای ارتقای سطح آموزشی به ویژه در تخصص های ویژه که اختصاص به سازمان بنادر دارد، می توانند با کمک دانشگاه ها در راستای ارتقا کمی و کیفی تحقیقات دریایی رسالت اصلی خود را به درستی ایفا کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه خواستار ایجاد یک مرکز آموزشی پیشرفته تخصص های دریایی در کنار یک مرکز تحقیقاتی در استان هرمزگان با مشارکت موسسات رده بندی شد.

مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان نیز در خصوص چگونگی فعالیت موسسات رده بندی محور با محوریت توسعه فعالیت های دیپلماسی منطقه ای، گفت: موسسات رده بندی زمانی که توسط یک کشور تایید صلاحیت می شوند، تمام گواهینامه های فنی و قانونی، کیفی و رده بندی آنها که مجوز بهره برداری از انواع تجهیزات و خدمات است در آن کشور مورد اطمینان دولت ها و بهره برداران قرار می گیرد.

حسن رضا صفری افزود: به همین منظور بحث دیپلماسی اقتصادی دریامحور از این جا شکل بگیرد که اگر موسسات رده بندی مورد حمایت قرار بگیرند که از سایر دولت ها تایید صلاحیت شوند، گواهینامه هایی که آنها صادر می کنند در سایر کشورها نیز اعتبار دارد و به راحتی می توان با گواهینامه موسسه های رده بندی ایرانی محصولات و خدمات دریایی که مورد استفاده قرار می گیرند، در سایر کشورها نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد؛ بنابراین از این منظر می توان نقش اقتصاد دریامحور را با مشارکت موسسه های رده بندی پررنگ کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاران قطری‌ از بندر دیر بازدید کردند

چ تیر 7 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه سرمایه‌گذاران قطری با بازدید میدانی از بندر دیر ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: این اداره کل […]

همچنین بخوانید: