پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت سه فروند رمپ و اسکله شناور در بندر جاسک/افزایش یک میلیون تنی ظرفیت بندرگاه با الحاق سازه‌های جدید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، فریدون پیشدار با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت سه فروند رمپ و اسکله شناور در بندر جاسک اظهار کرد: با اتمام ساخت و انتقال و نصب این زیرساخت‌ها ظرفیت تخلیه‌و‌بارگیری در این بندرگاه حدود یک میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی مشخصات فیزیکی این 2 فروند اسکله فلزی را  شامل 20 مترطول ، هشت متر عرض و 2 متر و 60 سانتی‌متر ارتفاع اعلام کرد.

پیشدارامکان پهلودهی همزمان 2 فروند انواع شناور باری و مسافری جهت سوختگیری  را ظرفیت ایجاد شده پس از بهره برداری  این دواسکله فلزی دانست و گفت : جنس بدنه رمپ و اسکله‌ها  از  فولاد دریایی بوده که زیر نظر موسسه رده‌بندی در یکی از کارخانجات شناور سازی استان د حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: وجود محل مناسب سوخت‌گیری در هر بندری علاوه بر کاهش زمان انتظار دریافت سوخت ورضایت‌مندی مالکان شناورها ، نقش مهمی  نیز در کاهش ریسک عملیات سوخت‌گیری خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکله شمالی در بندر دیر بهسازی می‌شود/ کاهش تراکم موتورلنج‌های دیر با استقرار در اسکله جدید

د تیر 12 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دیر اظهار کرد: در حوضچه ۱۹ هکتاری بندر دیر اکنون ۱۰۴ فروند موتور لنج و ۶ فروند لندینگ کرافت […]
اسکله شمالی در بندر دیر بهسازی می‌شود/ کاهش تراکم موتورلنج‌های دیر با استقرار در اسکله جدید

همچنین بخوانید: