ضرورت یکسان سازی سیاست‌ ها در کریدور شمال جنوب

زمان مطالعه: 3 دقیقه
ضرورت یکسان سازی سیاست‌ ها در کریدور شمال جنوب




تین نیوز


دستیار رئیس جمهور روسیه در نشست سه جانبه ایران-هند و روسیه که امروز با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان برگزار شد، بر یکسان سازی سیاست ها در کریدور شمال جنوب و توسعه ترانزیت میان کشورهایی که در این مسیر ایفای نقش می کنند، تأکید کرد.

سرمایه گذاری زیرساختی در مسیر کریدور شمال جنوب ارتقا می یابد

تشریح اصول هشت‌ گانه حاکم بر ابتکار ایران راه در کریدور شمال جنوب

دولت‌ ها در تکمیل کریدور شمال جنوب تسهیل‌ گری کنند

درخواست مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال جنوب

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز نشست سه جانبه ایران هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و مقامات دیگر کشورها در تهران برگزار شد.

در این نشست ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه، گفت:متاسفانه موافقت نامه های دو طرفه میان نقش آفرینان این کریدور امضا می شود اما از آنجا که مکانیزم واحدی برای آن وجود ندارد، اجرایی شدن آن با مشکل مواجه می شود.

 لویتین افزود: فدراسیون روسیه بدون کشورهای عضو این کریدور، ظرفیت تجارت ۱۵ میلیون تن از طریق این کریدور را دارد، همچنین مقدار بسیار زیادی کود و مواد غذایی در سال جاری صادر کردیم و عضو قرارداد غلات نیز هستیم.

وی ادامه داد: کریدور شمال_جنوب می تواند یک کریدور بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد، بنابراین ما به این کشورها پیشنهاد دادیم تا کود را به صورت رایگان به آن ها عرضه کنیم، اکنون به واسطه تحریم ها برای این کریدور ظرفیت بسیار بالایی را متصور هستیم.

دستیار رئیس جمهور روسیه، مهمترین لازمه ی پیشرفت تجارت در این کریدور را تعریف یک سیاست واحد برای تجارت عنوان کرد و اظهار کرد: بر این باورم که مسئله اصلی مورد طرح در نشست امروز باید تعریف کردن یک چهارچوب یکسان و رسیدن به یک درک مشترک برای تمامی فعالان تجاری این کریدور باشد.

وی تشریح کرد: کریدور شمال_جنوب پیچیدگی های خود را دارد چرا که کشور های ترانزیتی بسیاری در آن وجود دارد و سیاست های گمرکی متعددی برای آن تعریف می شود، در این راستا باید این سیاست ها یکسان شود و اظهارنامه های گمرکی با پلمپ الکترونیکی برای این کریدور طراحی شود.

با اظهارنامه گمرکی الکترونیکی می توانیم بدون بازرسی های متعدد بار خود را جابجا کنیم، همچنین باید یک صندوق مشخص برای سرمایه گذاری در این کریدور وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر موضوع گردشگری در این کریدور است، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه علاقه بسیاری به گردشگری در این کریدور دارند، ویزا باید لغو شود تا شهروندان ما بتوانند ظرفیت های این کریدور را به سادگی بررسی کنند و با فرهنگ یکدیگر آشنا شوند.

 همچنین در حمل و نقل ریلی موانع کمتری وجود دارد، در حمل و نقل جاده ای راننده ها مدت طولانی رانندگی می کنند و در جاده ها متوقف می شوند در حالیکه حمل و نقل ریلی این مانع را ندارد، بنابراین از تمامی کشورهای حوزه تقاضا دارم به کریدور ایران بپیوندند تا به هدف بالای این کریدور برسیم.

به گفته لویتین زمان ارسال کالا از طریق ریلی بسیار کوتاه تر از مسیرهای دیگر است و باید به موضوع محیط زیست نیز در این حوزه توجه شود، همچنین انتقال حجم بار در نظر گرفته شده برای کریدور ریلی از طریق جاده ای آلایندگی بسیار بیشتری دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای اجرایی‌سازی موافقتنامه کریدور شمال-جنوب به مکانیزم و سیاست واحد نیاز داریم/ کریدور شمال_جنوب می‌تواند یک مسیر بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد/ از ظرفیت‌های مسیر شمال-جنوب برای توسعه و رونق گردشگری سود ببریم

س تیر 13 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، دستیار رئیس جمهور روسیه، در نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و  فدارسیون روسیه، اطهار داشت: کریدور شمال_جنوب می‌تواند یک مسیر بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد.   ایگور لویتتین با بیان اینکه مهم‌ترین لازمه پیشرفت تجارت در کریدور […]
برای اجرایی‌سازی موافقتنامه کریدور شمال-جنوب به مکانیزم و سیاست واحد نیاز داریم/ کریدور شمال_جنوب می‌تواند یک مسیر بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد/ از ظرفیت‌های مسیر شمال-جنوب برای توسعه و رونق گردشگری سود ببریم

همچنین بخوانید: