پیش‌بینی برداشت ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم‌آبی در همدان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/همدان مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی در استان برداشت شود.

احمد بختیاری در گفت‌وگو با مرین‌پرس، اظهار کرد: در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری و به منظور استفاده دومنظوره و بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود و با توجه به بارش‌های نسبتاً مناسب فصل بهار و افزایش سطح آبگیری سدهای خاکی، آبگیرها و آبندان‌ها در سطح استان، مدیریت شیلات استان همدان با استفاده از اعتبارات عمرانی طرح توسعه آبزی‌پروری، ۱۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرم آبی از مراکز تکثیر و پرورش استان گیلان خریداری و در ۸۵ استخر دومنظوره ذخیره آب و ۱۶ منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی استان با مشارکت متقاضیان و کشاورزان علاقمند رهاسازی کرد.

وی تصریح کرد: برای تأمین بخشی از هزینه خرید و حمل و نقل و رهاسازی این تعداد بچه ماهی و فعال کردن این تعداد استخر و منابع آبی حدود ۴۰۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی شیلات استان تأمین و پرداخت شده است.

بختیاری یادآور شد: در سال جاری ۲۵۰ استخر خرد گرم آبی و منابع آبی فعال است که پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی به‌ویژه کپور معمولی و آمور برداشت و به بازار عرضه شود.

وی در پایان بیان کرد: همچنین مدیریت شیلات استان به منظور آشنایی علاقمندان و پرورش دهندگان ماهی گرم آبی از ابتدای سال جاری اقدام به برگزاری چهار دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره آب و منابع آبی به تعداد ۲۰۰ نفر روز کرده است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان/آب‌های شمال غرب خلیج فارس متلاطم است

ی مرداد 1 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، گرمای نفسگیر و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت. وی گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق فراساحل خوزستان تا […]

همچنین بخوانید: