جابه‌جایی بیش از یک میلیون و 400 هزار مسافر از بنادر شرق هرمزگان/ افزایش 227 درصدی صادرات کالا از بندر سیریک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 444 هزار و 683 مسافر از بنادر شرق هرمزگان در مسیرهای داخلی و بین‌المللی ترابری شده  که این میزان، افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است. 

وی ادامه داد: بیش‌ترین آمار مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری(قشم) و بندر هرمز به میزان یک میلیون 33 هزار و 257 مسافر بوده که از ابتدای سال تا کنون 13 درصد افزایش به ثبت آمارهای مسافری رسیده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: در مسیر دریایی بندر هرمز به بنادر شهید حقانی(بندرعباس) و شهید ذاکری(قشم) نیز 403 هزار 614 مسافر با افزایش 26 درصد جابه‌جا شده است. 

افزایش ۱۹ درصدی سفرهای بین‌المللی  

به گفته محمدحسینی تختی؛ در این مدت نیز از بندر شهید باهنر به بندر شارجه امارات، هفت هزار و 812 مسافر رفت و آمد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

وی با بیان اینکه تمامی سفرهای دریایی بین‌المللی و مرکز استان با رعایت شیوه نامه‌های ایمنی دریانوردی انجام می‌شود، افزود: هرگونه اختلال در انجام سفرهای دریایی (شرایط نامساعد جوی )از طریق سامانه 0763111 اطلاع رسانی خواهد شد. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در بخش دیگری به آمار صادرات انواع کالا از بندر سیریک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 422 هزار تن کالا شامل میوه و تره  بار، مصالح ساختمانی، شیشه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که نسبت به میانگین سال گذشته در این مدت 227 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

لازم به ذکر است؛ مسیرهای دریایی مسافری در بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر به بندر شارجه، بندر شهید حقانی به بنادر شهید ذاکری(قشم)، هرمز و ابوموسی انجام می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت ترانزیتی هند و روسیه از مسیر ایران، ۱۰ میلیون تن کالاست

ش مرداد 21 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت حمل کنونی در مسیر ترانزیتی بین هند و روسیه از مسیر ایران حدود ۱۰ میلیون تن کالاست و سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن ترانزیت در مسیر رفت و برگشت این دو کشور صورت […]

همچنین بخوانید: