تولیدات ۷۰ هزار تنی گیلان در زمینه صیادی و آبزی‌پروری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: از مجموع ۷۰ هزار تن تولیدات شیلاتی استان در حوزه صید و صیادی، بیش از ۹۰ درصد در حوزه آبزی پروری است.

کوروش خلیلی امروز در همایش یک روزه توسعه آبزی‌پروری با محوریت تغذیه، بهداشت و بیماری‌های آبزیان که با حضور فعالان حوزه شیلات استان گیلان در نمایشگاه‌ بین المللی منطقه آزاد بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: آبزی پروری همواره به عنوان محور توسعه محسوب می شود.

مدیرکل شیلات استان گیلان تاکید کرد: به دلیل غیر متمرکز بودن، آبزی پروری می تواند در زمینه تولید محصولات این حوزه توازن منطقه‌ای ایجاد کرده و توسعه را در این حوزه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از قطب‌های تولید خوراک آبزیان در یکی از استان های مرکزی کشور قرار دارد، تصریح کرد: خوراک آبزیان از نهاده های اصلی برای فعالیت در این عرصه است؛ البته تولید خوراک آبزی به صورت موفق و چشمگیر در جایی انجام می شود که وصل به دریا نیست و صید میگو هم ندارد که نشان می‌دهد واقعا آبزی پروری محور توسعه است.

خلیلی با بیان اینکه امروز مجموع تولیدات شیلاتی استان در حوزه صید و صیادی بیش از ۷۰ هزار تن است، گفت: از این میزان ۹۰ درصد در حوزه آبزی پروری است که ارزش کار و اهمیت موضوع آبزی پروری را نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای افزایش تولید، ارتباط معناداری بین صنعتگر، تولیدکننده نهاده همچنین تولیدکننده اصلی وجود دارد و هرچقدر بتوانیم این ارتباط را قوی‌تر و محکم‌تر کنیم، به خودی خود، تولیدکننده اصلی به راحتی رغبت پیدا می‌کند که بتواند با کیفیت بهتر تولید کند و فعالیت خود را توسعه دهد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم تامین تسهیلات بانکی برای فعالان این حوزه است، تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته و با استقبالی که شرکت‌های تولیدکننده آبزیان داشتند، بخشی از اعتبار برای وام‌های بانکی را اخذ کردیم.

خلیلی با بیان اینکه علاوه بر تامین خوراک آبزیان، بحث زیرساخت های اولیه و تامین آنها نیز برای توسعه فعالیت در این زمینه ضروری است، گفت: با توجه به استقبال فعالان حوزه آبزی پروری از این همایش و همچنین پتانسیل های موجود در استان، امیدوارم سال بعد بتوانیم گیلان را به عنوان میزبان همایش‌های اینچنینی در سطح کشوری معرفی کنیم که فرصتی برای تبادل تجربیات بین شاغلان این عرصه است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سعید جعفری به معاونت نوسازی و بهره برداری ایدرو منصوب شد

چ مرداد 25 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه سعید جعفری به معاونت نوسازی و بهره برداری ایدرو منصوب شد میلاد پاشازاده کد خبر : 1963 ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حکمی سعید جعفری کرهرودی را به عنوان معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو منصوب کرد. منبع

همچنین بخوانید: