ساخت نخستین شناور ایربوت کشور در خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نخستین شناور ایربوت در کشور به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و تحت نظارت موسسه رده بندی و کارشناسان این اداره کل طراحی و در داک یارد اروندان ساخته و به آب انداخته شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نظری سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال اتمام مراحل ساخت شناور مذکور ٢۵ مردادماه فرآیند به‌آب اندازی و انجام آزمایش‌های اولیه با موفقیت صورت پذیرفت.

او در تشریح ویژگی‌های فنی این دستاورد فنی متخصصان داخلی کشور افزود: شناور مذکور با طولی در حدود ۷ متر، موتوری با توان ۵۷۰ اسب بخار و با ظرفیت حمل ۵ سرنشین به همراه دو برانکارد، به همت شرکت هورسان دریا فن و با اتکاء بر توان نیروی‌های متخصص، مطابق با استاندارد‌های بین المللی طراحی و اجرایی گردید.

سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش توان عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در انجام وظیفه حاکمیتی جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم عمق و باتلاقی، امکان امدادرسانی در مواقع بروز آبگرفتگی مناطق شهری فراهم می‌آید.

در خلال انجام این پروژه و در اثر حمایت مستمر از تلاش دست اندرکاران، زمینه برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و نیرو‌های انسانی خلاق به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و اصلی این آب و خاک مهیا شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.yjc.ir/fa/news/8524138

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50734

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار داغ خرید و فروش کشتی‌های نفتکش دستِ دوم

ش مرداد 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزاش گروه بین‌الملل مانا به نقل از MARITIME NET WORK؛ بازار تانکر‌های نفتی که در سال ۲۰۲۲ میلادی با نرخ‌های نقدی از شرایط خوبی برخوردار بود در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به روند افزایشی خود ادامه داد به نحوی که در حال حاضر به […]

همچنین بخوانید: