نشست چند جانبه بررسی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در راستای اجرای مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری جهت بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش مارین نیوز، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این نشست، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی، نمایندگانی از طرح های شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه آهن شمال، کشتیرانی دریای خزر، اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان حضور داشتند و بحث ها و گفتگوهای کارشناسی در این نشست انجام شد.

به گفته مجتبی نظری، راهکار تشویق و حمایت از صاحبان کالا برای بکارگیری حمل و نقل ریلی در انتقال محمولات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی و برگزاری دوره آموزشی با محوریت “خدمات ارائه شده توسط راه آهن، بنادر و دریانوردی و کشتیرانی دریای خزر”، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان برای بازرگانان و تولید کنندگان از جمله مصوبات این نشست بود.

دبیر نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری جهت بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی خاطر نشان کرد: مقرر شد شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به منظور اتصال شبکه راه آهن سراسری به بندر کاسپین برنامه زمان بندی دقیقی ارائه دهد و با توجه به طرح مصوب اتصال مجتمع بندری انزلی به شبکه سراسری راه آهن اجرای این پروژه توسط آن شرکت عملیاتی شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مزایای حمل و نقل چند وجهی، افزود: صرفه جویی در زمان، مقرون به صرفه بودن، ارتباط بهتر و ردیابی آسانتر کالا، ساده کردن روند برقراری ارتباط بین مخاطبین و حامل های مختلف از ویژگی های حمل و نقل چند وجهی است.

وی گفت: حمل و نقل چند وجهی با ترکیب کردن چند مدل حمل و نقل، نواقص مربوط به هر مدل را حذف و با هم افزایی بین چند روش، بهترین امکان را برای حمل و نقل کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جریمه ۱۹ میلیارد ریالی قاچاق سوخت در چابهار ‏

ش شهریور 4 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مانا، موسی عباس‌زاده محمودی صبح امروز با اشاره به جریمه ۱۹ میلیارد ریالی قاچاق سوخت بیان کرد: پرونده مربوط به حمل کالای قاچاق به مقدار ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش شش میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی […]

همچنین بخوانید: