تخلیه و بارگیری بیش از ۲۹ میلیون تن کالا در بندر امام طی هشت ماهه گذشته

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو  با بیان این خبر اظهار داشت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا از جمله کالاهای اساسی در این بندر بزرگ تجاری کشور با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند به منظور تداوم زنجیره تأمین به طور شبانه‌روزی ادامه دارد.

گرایلو افزود: از این مقدار عملیات بندری، ۱۱ میلیون و ۶۳۳ هزار تن مربوط به عملیات تخلیه و ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار تن مربوط به عملیات بارگیری کالاها با  ۱۲ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

به گفته وی ، ترانزیت در این مجتمع بزرگ بندری  در هشت ماهه سال جاری با رشد ۱۳۸ درصدی به بیش از دو میلیون و ۱۷۰هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین اظهار داشت: صادرات در این بازه زمانی نیز با ۵ درصد رشد به بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

گرایلو خاطر نشان کرد: مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، ۶ میلیون و ۱۴۸ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۰,۵ درصد رشد داشته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارائه دوازده سخنرانی علمی از جدیدترین اطلاعات جمع ‌آوری شده با کاوشگر خلیج ‌فارس

س آذر 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه دوازده سخنرانی علمی از جدیدترین اطلاعات جمع ‌آوری شده در تحقیقات دریایی سال 1400 با شناور «کاوشگر خلیج ‌فارس» توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به صورت مجازی ارایه می شود. به گزارش مارین نیوز، در این سخنرانی ها جدیدترین اطلاعات جمع ‌آوری […]

همچنین بخوانید: