بهره‌برداری از شبکه برق‌رسانی و فیبر نوری بندر تجاری شادگان/ بهره برداری از اسکله هزار تنی بندر اروندکنار/ آغاز بهره‌برداری از ۵ پروژه در بندر خرمشهر با اعتبار 219 میلیارد تومان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در این مراسم که تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس‌ شورای اسلامی وجمعی از مقامات و مسئولان‌ کشوری و لشکری و استانی نیز حضور داشتند، ابتدا پروژه برق‌رسانی و شبکه فیبر نوری بندر تجاری شادگان با اعتباری بالغ بر 825 میلیارد ریال  به بهره‌برداری رسید. بهره‌برداری از پروژه برق رسانی به بندر شادگان با اعتبار 800 میلیارد ریال و به طول 32 کیلومتر، با هدف تأمین برق پایدار، آغاز شد که زمینه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در این بندر را فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، اجرای سه کیلومتر خط هوایی 33 کیلو ولت از مشخصات برجسته این پروژه عمرانی قلمداد می‌شود  که اعتبارات آن از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی تأمین شده است. کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و تسهیل در فرایند توسعه منطقه  از مزایای بهره‌مندی این پروژه است.

همچنین در آیین دیگری، پروژه فیبر نوری بندر شادگان با اعتباری معادل 25 میلیارد ریال و به طول 16 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.  تخصیص 4 کر فیبر نوری، 30 مگابایت پهنای باند از ویژگی های فنی این پروژه است که قابلیت انتقال کلیه خطوز تلفن، تصاویر دوربین های مداربسته و اتوماسیون اداری را فراهم می کند.

ایجاد بستری امن و پایدار برای برقراری ارتباط با بندر تجاری شادگان؛ سرعت بالای انتقال دیتا و کاهش هزینه های سرویس نگهداری از دیگر اهدافی که در بهره‌برداری از این پروژه فنی محقق می‌شود.

بهره‌برداری از چند طرح عمرانی و توسعه‌ای در بنادر تابعه آبادان

در این مراسم همچنین ، اسکله هزار تنی بندر اروند کنار با سرمایه‌گذاری بیش از 800 هزار میلیون ریال، به صورت ویدئو کنفرانسی، به بهره‌برداری رسید و زیر ترافیک بار و کالا قرار گرفت.

انبار 2 هزار متری نگهداری کالا در بندر اروندکنار نیز با سرمایه‌گذاری 180 هزار میلیون ریالی در دست بهره برداری قرار گرفت.  ساختمان آتش نشانی بندر اروندکنار نیز با هدف افزایش ایمنی و کیفیت خدمات آتش نشانان، از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت بوده است.

با حضور وزیر راه وشهرسازی و پس از اجرای عملیات ‌ترمیم و روکش آسفالت، با سرمایه‌گذاری ۴۵۵ هزار میلیون ریالی، جاده های دسترسی به  بندر آبادان ، اروندکنار و چوئبده مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تسهیل تردد کامیون های حامل کالا را در پی دارد.

در بندر چویبده نیز تعمیرات اساسی اسکله قدیم با اعتبار 272 هزار میلیون ریال و ساخت انبار نگهداری کالا هم از دیگر اقدامات توسعه‌ای سازمان بنادر است که حضور وزیر راه وشهرسازی در چرخه فعالیت قرار گرفت. انبار نگهداری کالا نیز با اعتبار 180 هزار میلیون ریال  و در مدت زمان 3 سال در بندر چوئبده  ساخته شده است به بهره برداری رسید .

بهره‌برداری از ۵ پروژه در بندر خرمشهر با اعتبار 219 میلیارد تومان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، پروژه ارتقای شبکه اطفای حریق؛ تعمیرات اساسی دیوار پیرامونی و کانال‌های بتنی؛ تعمیرات اساسی درب‌های ورود و خروج؛ تعمیرات اساسی کمپرسورها، فن‌ها و لوازم اندازه گیری پکیج‌های تهویه و سایه‌با‌ن‌های پکیج‌ها؛ تعمیرات اساسی سقف و محوطه ترمینال مسافری و تعمیرات انبار مقابله با آلودگی و نجهیران دریایی بندر خرمشهر، با سفر وزیر راه به استان خوزستان، در چرخه فعالیت اقتصادی قرار گرفت. با سرمایه‌گذاری 219 میلیارد تومانی در بندر خرمشهر، علاوه بر تقویت و توسعه زیرساخت‌های این بندر، حدود 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار  می‌شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث پایانه غلات و پایانه مواد معدنی در بندر امام (ره) امضا شد/ توسعه زیرساخت تخلیه و بارگیری غلات و چشم‌انداز روشن برای توسعه صادرات غیرنفتی از بنادر خوزستان

س شهریور 7 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، با امضا و تبادل تفاهم نامه احداث پایانه مواد معدنی، بخش خصوصی در سه فاز، نسبت به احداث و بهره‌برداری از این پایانه به ظرفیت 10 میلیون تن اقدام خواهد کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه که بین اداره کل بنادر و […]
تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث پایانه غلات و پایانه مواد معدنی در بندر امام (ره) امضا شد/ توسعه زیرساخت تخلیه و بارگیری غلات و چشم‌انداز روشن برای توسعه صادرات غیرنفتی از بنادر خوزستان

همچنین بخوانید: