برگزاری جلسه بررسی راهکارهای افزایش سرانه مصرف آبزیان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای افزایش سرانه مصرف آبزیان

این جلسه‌ با هدف بررسی راهکارهای افزایش سرانه مصرف آبزیان در داخل کشور برگزار و چالش‌ها و راهکارهای این مهم مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه مذکور به ابتکار کمیته بازار داخلی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان و با حضور دکتر عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار سازمان شیلات ایران و دکتر هادی تبرایی، مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی؛ دکتر عباسعلی مطلبی رییس کانون هماهنگی دانش؛ بازار و صنعت آبزیان و همچنین تعدادی از شرکت‌های صاحب نام فعال در بازار داخلی آبزیان، *روز دوشنبه 27 شهریورماه در ساختمان شماره 3 اتاق بازرگانی (خانه تشکل‎ها) برگزار شد.

بنا بر این گزارش، اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، برنامه‌ای از فرصت‌ها و چالش‎های پیش روی افزایش سرانه مصرف آبزیان را در قالب طرحی ارائه نموده و سپس توسط حاضرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه به ارائه نظرات و مشکلات خود در این زمینه پرداختند و همچنین نمایندگان سازمان‌های دامپزشکی و شیلات نیز ضمن اعلام نظراتشان، آمادگی خود را برای کمک به رفع چالش‌ها اعلام نمودند.
مواردی مانند کاهش قیمت تمام شده آبزیان پرورشی؛ مشکلات تامین ماهی مورد نیاز شرکت‌ها، سرعت بازاررسانی و حفظ کیفیت مطلوب؛ ایجاد پلتفرم فروش آنلاین؛ اصلاح تاریخ انقضای محصولات بسته‌بندی شده آبزیان، تهیه فیلم و گزارش، ایجاد نماد و کاراکتر شیلاتی؛ حمایت دستگاه های ذیربط مسئول و تصمیم ساز؛ بهره‌گیری از امکانات و فرصت های صداو سیما و شهرداری ها با تاکید بر سلامت محور بودن ابزیان؛ تبلیغات و… مورد بحث قرار گرفت.

در پایان جلسه مقرر شد به لحاظ اهمیت موضوع ، شورای تبلیغ و ترویج مصرف آبزیان با محوریت اتحادیه و مشارکت سازمان های دولتی تشکیل و اعلام موجودیت کند. همچنین کمپین حمایت از مصرف آبزیان هم به عنوان اولین راهبرد اجرایی مورد تأکید قرار گرفت.





تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأکید بر تقویت همکاری‌ها در دریای خزر/ ابراز تمایل بلاروس برای مشارکت در کریدور شمال-جنوب

چ شهریور 29 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا؛ روز دوشنبه هفته جاری، همایش فرصت‌های تجاری دریای خزر بین ایران، روسیه و بلاروس در شهر آستاراخان روسیه و با حضور جمعی از مقامات سه کشور و مدیران بنادر بخش روسی دریای خزر برگزار شد. در این همایش «لیوتین» دستیار ویژه ولادیمیر […]

همچنین بخوانید: