رشد 46 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا/ رشد 33 درصدی صادرات کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ محمدعلی موسی پور با بیان این مطلب اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 2 میلیون و 396 هزار تن بوده ، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد دو شاخص تخلیه و بارگیری کالا در این مدت خبر داد که بر این اساس میزان تخلیه با رشد 53 درصدی به بیش از یک میلیون و 76 هزار تن و میزان بارگیری نیز با رشد 33 درصدی به حدود 560 هزار تن رسیده است.

موسی پور به برنامه ریزی های بندرامیرآباد در حوزه صادرات محصولات باغی استان با تشکیل کارگروه های ویژه اشاره کرد و از بسیج تمام امکانات این بندر در جهت فعال کردن مسیر ترانزیت و صادرات کالاهای کانتینری با محوریت میوه و مرکبات خبر داد که می تواند جهش زیادی را در حوزه تخلیه و بارگیری کالای بندرامیرآباد به همراه داشته باشد.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه میزان صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS را در ۶ ماهه نخست سال را بیش از 661 هزار تن اعلام کرد که در همسنجی با تراز موجود در سال گذشته 33 درصد رشد را نشان می دهد.

موسی پور همچنین در تبیین عملکرد 6 ماهه بندرامیرآباد ، میزان واردات کالا را یک میلیون و 622 هزار تن برشمرد که در مقایسه با یک میلیون و 20 هزار تن مدت مشابه سال قبل  ، رشد 59 درصدی در این زمینه رقم خورده است.

مدیرکل بزرگترین بندر شمال کشور از سهم 58 درصدی بندرامیرآباد در تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر شمالی کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تداوم رشد عملیات بندری بندرامیرآباد، رکورد تازه ای در تخلیه و بارگیری کالای این بندر در سال 1402 به ثبت برسد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۵۲ درصدی صادرات کالا از بندر نوشهر/ آغاز دوباره صادرات سیمان به مقصد بندر ماخاچ روسیه

پ مهر 6 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به از سرگیری صادرات سیمان و رشد ۵۲ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: نخستین محموله صادراتی سیمان به مقصد کشور روسیه […]

همچنین بخوانید: