برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا در بندرترکمن

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان در خصوص برگزاری دوره آموزشی کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها “MARPOL ” که در بندرترکمن برگزار شد، اظهار داشت: آلودگی محیط زیست دریاها امروزه یکی از بحران‌های اساسی در سطح جهان است که زیست و حیات بشریت را تهدید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه آلودگی ناشی از ترددها و توقف‌های کشتی‌ها نوعی از چالش‌های زیست محیطی بوده که مقابله با آن راهکارهای تخصصی مربوط به خود را دارد، ادامه داد: پیشگیری عملی و آشنایی با آخرین متد علمی می‌تواند آلودگی محیط زیست دریایی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

 

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با تأکید بر اینکه یکی از راهکارها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی بوده، افزود: در همین راستا کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها “MARPOL “با حضور کارشناسان امور دریایی و ثبت شناوران بنادر سراسر کشور در بندرترکمن در حال برگزاری است.

 

وی مهمترین هدف از برگزاری کارگاه مذکور را آشنایی با آخرین قوانین و مقررات بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی دانست و خاطرنشان کرد: نقش سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در شکل‌گیری قوانین مربوط به حفظ محیط زیست دریایی بسیار حائز اهمیت است.

 

عباسی با تأکید بر اینکه افزایش آلودگی محیط زیست دریایی به تهدیدی علیه امنیّت دریاها و کشتیرانی تبدیل می‌شود، اضافه کرد: در این خصوص کنوانسیون‌ها و معاهدات متعددی به تصویب رسیده است که باید کشورها به مفاد آن پایبند باشند.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا بندر امام(ره) به بیش از ۲۱ میلیون تن رسید/ افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره)

د مهر 17 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، ابوطالب گرایلو با اعلام این خبر میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی را ١١ میلیون و ٧۶۶ هزار تن و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی را ٩ میلیون و ۶٣٣ هزارتن عنوان کرد.     به گفته […]
مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا بندر امام(ره) به بیش از ۲۱ میلیون تن رسید/ افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره)

همچنین بخوانید: