سپاه پاسداران یکی از محورهای اصلی قدرت نظام است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان این نیرو که چندی پیش به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، سپاه پاسداران را یکی از محورهای اصلی قدرت نظام دانست و اظهار کرد: خط مقدم این بازدارندگی در نیروی دریایی است به همین دلیل هم مقام معظم رهبری از زمانی تدبیر کردند که سپاه هم با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس، نیروی مستقلی در کرانه‌های آبی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: با همه این تفاسیر، برای هر کس که دوران دفاع مقدس را تجربه کرده باشد، این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که هیچ‌کس آن زمان حتی گمان این را هم نمی‌برد که نیروهای مسلح ما کمتر از چهار دهه پس از جنگ تحمیلی به چنین میزان قابلیت‌هایی در تجهیزات، امکانات و توانمندی‌های فردی و یگانی دست پیدا کنند. اگر کسی آن زمان به ما می‌گفت این بسیجیان مخلصی که با یک سلاح بسیار قدیمی پیش روی دشمن ایستاده‌اند، بعدها بر دریاها استیلا پیدا می‌کنند، شاید آن زمان کمتر کسی باور می‌کرد که چنین ادعایی محقق شود اما امروز، این تصویر پیش چشم همه ما تجسم عینی پیدا کرده است.

متمرکز بر تولید عقیده باشید

وی خاطرنشان کرد: در عرصه توان رزم دریایی، خلیج‌فارس به حوزه یکه‎تازی عزیزان ارتش و سپاه ما تبدیل شده و این یک مزیت بسیار بزرگ است که در دنیا هم این تسلط به رسمیت شناخته می‌شود. باید اهمیت این مسئله را برای دریانوردان و افسران خود به‌خوبی تبیین کنید. به دلیل همین جایگاه بلامنازع است که سربازان تکاور دریایی از یک کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد، وقتی تعرضی به حریم دریایی ما صورت می‌دهند و گرفتار می‌شوند، دستانشان را بالا می‌برند و خود را از هر جهت، تسلیم اراده یک قدرت مقتدر می‌بینند.

علم الهدی ادامه داد: متمرکز بر تولید عقیده باشید. برخلاف اراده که قابل تهییج است و اطلاعات که قابل کسب است، عقیده قابل ارتقا یا اکتساب نیست و بنابراین باید از ابتدا نیرویی که به کار گرفته می‌شود، به‌دقت پالایش شود که از عمق دل و جان خود عقیده به ضرورت دفاع از ملت، انقلاب و کشور داشته باشد. این را هم در نظر داشته باشید که نیروی دریایی با همه یگان‌ها تفاوت دارد و آن تکاور دلاوری که کوه آهن مسلح را بر روی امواج دریای بیکران ببیند اما انگشت بر ماشه بگذارد و ذره‌ای تردید به دل راه ندهد، همان افسر تازه‎کاری است که صداقت و اخلاص در عقیده او از ابتدا موردسنجش قرار گرفته است.

خلیج‌فارس، میدان اقتدار ایران اسلامی

عبدالحمید رئیسی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای دفاعی این نیرو در راستای صیانت از حریم دریایی کشور اظهار کرد: مدت‌هاست که مأموریت‌های ما دیگر از حوزه خلیج‌فارس فراتر رفته و سطح تجهیزات ما نیز محدود به تندر و قایق‌های تندرو نیست. خوشبختانه امروز نیروی دریایی سپاه مجهز عالی‌ترین تجهیزات دفاعی است که همگی هم به‌صورت بومی انبوه‎سازی شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه بیان کرد: این یک حقیقت است که دیگر همچون گذشته، پهنه خلیج‌فارس جولان‎گاه ناوهای آمریکایی نیست و اگر هم قصد تردد دارند، توجیه شده‌اند که اجازه بگیرند و این کار را به زبان فارسی هم انجام می‌دهند. به این ترتیب، هیچ حوزه آبی در منطقه وجود ندارد که نیروی دریایی سپاه و تجهیزات آن در سطوح مختلف در آن حضور نداشته باشند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۷ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی تعمیرات زیرآبی شد

س مهر 18 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مانا، فریدون پیش‌دار در خصوص عملیات تعمیرات زیرآبی و به‌آب‌اندازی شناور‌ها در بندر شهید رجایی در شش ماهه سال‌جاری افزود: این اقدام در راستای حفظ توان عملیاتی بنادر به تکیه بر توان داخلی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی انجام شد. وی این شناور‌ها […]

همچنین بخوانید: