الزام انجام مطالعات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر / شناسایی ریسک‌های بنادر استان با تدوین مطالعات پدافند غیرعامل در دستور کار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست بررسی مطالعات پدافند غیرعامل بنادر استان بوشهر با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: نقش حمل و نقل دریایی و بنادر در زنجیره تامین بر کسی پوشیده نیست و انجام بیش از 90 تجارت خارجی کشور به لحاظ وزنی و بیش از 75 به لحاظ ارزشی نشان از اهمیت، حساسیت و ضرورت توجه خاص به بنادر و حمل و نقل دریایی است.

 

وی بیان کرد: به فراخور این اهمیت در ابتدا از کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انتظار است با حساسیت و دقت تمام ریسک های موجود در بخش ها و تجهیزات استراتژیک را شناسایی و طرح های جایگزین آنها را مشخص کنند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از حیث عملیات های خرابکارانه و حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان باید مطالعات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در زیرساخت ها و کانال های دسترسی بنادر استان لحاظ شود.

 

شکیبی نسب ادامه داد: مطالعه در حوزه پدافندغیرعامل باید به شکل کامل کاربردی باشد تا برنامه و خروجی لازم از این مطالعات استخراج و همچنین مدیریت تمام ریسک ها در آن دیده شود.

 

وی تاکید کرد: در تدوین مطالعات پدافندغیرعامل باید برای راهبری مدیریت تمام ریسک‌ها مدنظر قرار گیرد و همچنین پیش بینی تمام ریسک‌ها و طرح های جایگزین آن در صورت بروز سوانح مشخص شود.

 

شکیبی نسب ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه پدافندغیرعامل مفتخر به استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی است تا از این طریق تجربه ارزشمند بنادر مختلف جهان و کشور به شکلی کاربردی در بنادر استان بوشهر پیاده سازی شود.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت افزایش راندمان بنادر با تفکیک کشتی‌ها

ی مهر 30 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه خبری ترابران، ماجرا از جایی آغاز شد که سایز کشتی‌های متردد در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران بر اثر تحریم، تغییر استراتژی حمل بار توسط صاحبان کالا در ایران، موضوعات اقتصادی، برخورداری از برخی تخفیفات یا هر پارامتر دیگر دچار تغییر شد، یعنی اندک‌اندک بخش […]

همچنین بخوانید: