تقویت نظارت و اعمال حاکمیت دریایی در عسلویه با الحاق یک فروند شناور کنترل و بازرسی/ بکارگیری شناور پایش با اعتبار ۲ میلیون یورویی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی،  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار کرد: شناور پایش 2 به عنوان شناور کنترل و بازرسی از کشتی های نفتی نتیجه توان و تخصص مهندسان داخلی است که با اعتماد سازمان بنادر و دریانوردی به ظرفیت تولید داخل محقق شده است.

 

محمد شکیبی نسب افزود: شناور پایش 2 با قدرت موتور ۱۸۰۰ اسب بخار، طول ۱۸ متر، حداکثر سرعت آن ۲۵ گره دریایی ساخته شده که ظرفیت گنجایش 11 نفر از شرایط موردنیاز برای 2 روز ماندگاری در دریا برخوردار است. 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این شناور به منظور نظارت و اعمال حاکمیت بر آبهای منطقه عسلویه به تجهیزات دریایی مدیریت بنادر و دریانوردی عسلویه ملحق شده است.

 

به گفته وی؛ نظــارت بــر وضــعیت فنــی و ایمنــی کــشتی‌های مستقر در لنگرگاه، بنادر منطقه و شناســایی شناورهای غیراستاندارد و همچنین بازرسی از سکوهای ثابت و متحرک منطقه از دیگر کارکردهای تعریف شده برای شناور پایش 2 است.

 

شکیبی نسب ادامه داد: با فعالیت این شناور نظارت بر عملیات کشتی به کشتی، پایش منطقه بمنظور کشف تخلف‌های احتمالی در زمینه آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از فعالیت شناورهای متردد به منطقه عسلویه نیز تشدید می ‎شود.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقویت ناوگان کشتیرانی دریای خزر با کمک کشتی سازی ها

د آبان 1 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، در حالی که شعبه‌ای از کارخانه بزرگ کشتی سازی در مازندران وجود دارد اما غفلت از این ظرفیت و پتانسیل طی دهه‌های گذشته سبب شد تا مازندران و استان‌های حاشیه خزر برای تأمین ناوگان حمل و نقل دریایی چشمشان […]

همچنین بخوانید: