مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلای نروژی به روش RAS ، قراردادی را برای تولید کود از لجن محیط پرورشی منعقد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلای نروژی به روش RAS ، قراردادی را برای تولید کود از لجن محیط پرورشی منعقد کرد

Hima Seafood  که در حال حاضر بزرگترین سازنده تأسیسات پرورش قزل آلا (مستقر در خشکی) جهان است با Sterner  [1]برای ارائه راه حل تصفیه لجن قرار داد منعقد نموده است.

روند ساخت و ساز تأسیسات ماهی قزل آلا هیما. منبع: Sterner – چهارم آبان 1402

مزرعه Hima Seafood که اینک در حال ساخت بزرگترین مرکز پرورش ماهی قزل آلا‌ی جهان در ایالت Rjukan نروژ است، با سرمایه گذاری در فناوری پیشرفته تصفیه لجن، تعهد خود را به پایداری این صنعت ادا کرده است. شرکت Sterner راه حل تصفیه لجن را ارائه داده و امنیت زیستی مزرعه را با استفاده از لجن به عنوان یک منبع ارزشمند تقویت می کند.

تأسیسات سیستم RAS قزل آلا برای تولید سالانه 9000 تن ماهی طراحی شده است. در یک تأسیسات RAS، مقادیر قابل توجهی لجن تولید می شود که باید از آب در گردش جدا شود. Karl Levinsen ، مدیر پروژه  Eyvi  که پیمانکار اصلی این پروژه در کنار Total Betong  است گفت: « ما با فناوری‌های مناسب از لجن تصفیه شده به عنوان محصول جانبی باقی مانده‌ برای تولید محصول با ارزش افزوده جدید استفاده می‌کنیم. به طور سنتی. چنین لجن‌هایی زباله محسوب می‌شوند، اما با پیشرفت‌های فناوری در سال‌های اخیر درهای جدیدی برای مدیریت پایدارتر باز شده است».

شرکت Sterner دارای سابقه گسترده‌ای در زمینه انتقال موفق دانش و فناوری آبزی پروری و چندین سال تجربه در زمینه تصفیه لجن مزارع پرورشی می‌باشد. فناوری Sterner آبگیری و خشک شدن لجن خارج شده از مزرعه ماهی را طراحی و تضمین کرده و در نتیجه محصولی با کیفیت بالا تولید می کند که می تواند به عنوان کود آلی در کشاورزی مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

Daniel Persen، مدیر پروژه  Sterner خاطرنشان کرد: «آنچه واقعاً این راه حل را از سایر راه حل‌ها متمایز می کند، روش خشک کردن ویژه آن است. “ما لجن را به نحوی خشک و ضدعفونی می‌کنیم که ضوابط و مقررات مربوط به تولید کود را برآورده کند. سال‌ها تجربه و شایستگی بالا در پشت طراحی این تأسیسات پیچیده وجود دارد که تضمین کننده الزامات عملکرد مطلوب ما می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که گرمای باقیمانده حاصل از تصفیه لجن در مزرعه  Hima Seafood  برای گرم کردن ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر باعث می شود که این تأسیسات بسیار کم مصرف باشند.

تعداد بازدید: ۱

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های دفاعی و تهاجمی از فناوری‌های نوپدید استفاده می‌کند

چ آبان 17 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقهبندرعباس – مرین‌پرس – فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ نیروی دریایی سپاه در چهار حوزه اصلی شناوری، پهپادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری٬های نوپدید استفاده می‌کند. منبع

همچنین بخوانید: