پایان دی ماه آخرین فرصت ارسال مقالات به هفتمین همایش ملی شناور های تندرو

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دبیر علمی هفتمین همایش ملی شناور های تندرو ضمن بیان اینکه فرصت ارسال مقالات تا پایان دی ماه است، هدف از برگزاری این رویداد را گردهمایی و ارائه دستاوردهای علمی متخصصان کشور در زمینه شناور های تندرو عنوان کرد.

به گزارش مارین نیوز، دکتر مصطفی محبی دبیر علمی هفتمین همایش ملی شناور های تندرو در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز در خصوص تاریخچه این همایش، گفت: تاکنون شش دوره از این همایش توسط انجمن علمی پژوهشی دریایی به ترتیب در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امام حسین، سازمان صنایع دریایی ودجا، دانشگاه مالک اشتر تهران و دانشگاه امام خامنه ای (مد ظله العالی) برگزار شده و امسال هفتمین دوره همایش شناورهای تندرو 25 بهمن ماه 1402 در دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) برگزار خواهد شد. 

محبی هدف از برگزاری این رویداد را گردهمایی و ارائه دستاوردهای علمی متخصصان کشور در زمینه شناور های تندرو چه از بعد علمی، چه از بعد صنعتی و چه از بعد بهره برداری و پشتیبانی عنوان کرد و اظهار داشت: با این همایش ها است که هم نقص ها مشخص می شود و هم منابع انسانی به این سمت سوق داده شود و هم پشتیبانی آمادی عملیاتی ما در این زمینه کاستی هایی که دارد را فراهم می کند.

وی به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: محورهای راهبردی، تاکتیکی، تکنیکی و ایده پردازی جزو محورهای اصلی هستند. در بخش ایده پردازی، ایده های برتر مورد حمایت انجمن قرار می گیرد. 

وی با اعلام اینکه فرصت ارسال مقالات تا سی ام دی ماه است، گفت: مقالات از طریق سایت دریافت می شوند و هم اکنون مقالات درحال داوری هستند. هر مقاله توسط یک داورد دانشگاهی و دو داور صنعتی داوری می شوند و داورها از دانشگاه های مختلف کشور هستند. 

محبی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره قبل متاسفانه به دلیل کرونا برگزار نشد، امسال از مقالات استقبال خوبی شده خصوصا از دانشگاه ها که انتظار ما هم همین بوده است. بخصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه نوشیروانی استقبال خوبی کردند. 

وی اعلام داشت: قرار است مقالات برتر این همایش در نشریه “مهندسی شناورهای تندرو” انجمن پژوهشی دریایی و با همکاری انجمن مهندسی دریایی ایران در نشریه “علمی و پژوهشی مهندسی دریا” این انجمن به چاپ برسد.

محبی با در خصوص برنامه های جنبی همایش، گفت: در این همایش 10 کارگاه برگزار می شود که روز اول و دوم همایش ارائه خواهد شد و از بخش های مهم دیگر همایش حضور شرکت های دانش بنیان است بخصوص شرکت هایی که در چهارسال گذشته در پروژه های صنعتی ما همکاری داشتند. 

وی افزود: از این شرکت ها دعوت می کنیم در کنار این همایش در نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حضور داشته باشند و از این شرکتها حمایت خوبی چه در زمینه غرفه رایگان و چه در زمینه های دیگر برای کاهش هزینه های این شرکتها می شود. 

دبیر علمی هفتمین همایش ملی شناور های تندرو در پایان، گفت: تلاش می کنیم این دوره با اشتیاق ویژه ای برگزار شود و از همکارانی که در حوزه دریا فعالیت می کنند خواهشمندم این همایش را اطلاع رسانی کنند و همکاران علمی کمک کنند که ما مقالات بیشتری در این حوزه داشته باشیم. امیدواریم امسال شاهد حضور بهتر و پررنگتر دانشگاه ها و صنایع در این همایش باشیم. 

شایان توجه است، علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.nchsb2023.ir مراجعه نمایند./

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف شناور تجاری حامل ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه اروندرود

ش آذر 18 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در حین گشت دریایی در اروندرود، به یک فروند شناور تجاری که عازم بندر آبادان بود مظنون شده و آن را متوقف کردند. وی گفت: مأموران دریابانی پس از بازرسی از این شناور، […]

همچنین بخوانید: