تصویب آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های بندری و دریایی/ فصل جدید در فضای جدید کسب و کار دریا محور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، جلیل اسلامی با بیان این مطلب افزود:  بازنگری آیین نامه های سال ۱۳۶۵ و ۱۳۸۳ و ۱۳۹۰ با ۱۲ زمینه فعالیت پس از ۳۵ سال در دستور کار قرار گرفت که نهایتا آیین‌نامه جدید با ۳۱ زمینه فعالیت تدوین شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اهداف تبیین شده در ایبن نامه را همسو با اولویت‌های سیاست‌های کلی توسعه دریا محور عنوان‌ کرد. 

وی گفت : سیاست‌گذاری یکپارچه امور دریایی برای احراز جایگاه شایسته جهانی و رتبه اول در منطقه، توسعه فعالیت‌های اقتصادی دریا محور، تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تأمین و ارتقا سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد، افزایش سهم کشور در حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت با ایجاد و تقویت شبکه حمل‌ونقل ترکیبی و حمایت از فعالان اقتصادی در این حوزه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این آیین‌نامه ، فصل جدیدی در فضای جدید کسب و کار دریا محور رقم خواهد زد.

به گفته اسلامی، اصلاح ساختار و فرآیندها با رویکرد تسهیل‌گری و جلوگیری از انحصار، توسعه فضای کسب‌وکار تخصصی، شفاف‌سازی مقررات اعطای مجوز در جهت برخورداری از فرصت‌های برابر و ایجاد رقابت، دستیابی به سهم بیشتر از بازارهای منطقه با توسعه خدمات مکمل حمل‌ونقل دریایی، تفکیک تخصصی مجوزها به‌لحاظ ارتقای ایمنی در انجام عملیات و افزایش کیفیت خدمات و اشتغال زایی با استفاده از سرمایه انسانی متخصص در جهت تأسیس شرکت‌های بندری و دریایی دانش‌بنیان از دیگر اهداف مهم این آیین نامه به شمار می رود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایزوایکو میزبان دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در روز دانشجو – ایزوایکو

ج آذر 17 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه سیزده امین دوره از اردوهای راهیان پیشرفت با حضور بالغ بر 250 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی روز پنج شنبه 16 آذرماه 1402 همزمان با روز دانشجو در ایزوایکو برگزار شد. به گزارش حوزه ارتباطات و امور […]

همچنین بخوانید: