پیشروی ۴۰۰ متری آب دریا به سواحل بندرگز/ از سرگیری تردد شناورهای تفریحی در بنادر گلستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نوراله عباسی با بیان تحقق عملیات لایروبی خلیج گرگان و بازگشایی کانال آشوراده، اظهار کرد: پیش از این شاهد احیای بندر تاریخی ترکمن و آغاز فعالیت‌های گردشگری دریایی در این بندر بودیم.

عباسی با بیان اینکه در مدت زمان کوتاه پس از بازگشایی کانال آشوراده، سطح آب خلیج گرگان تا حد قابل توجهی بالا آمده است، ادامه داد: هم اکنون حدود ۴۰۰ متر آب دریای خزر به سمت ساحل بندرگز پیشروی کرده و سطح آب خلیج در پای اسکله چوبی بندرگز نسبت به یک ماه گذشته حدود ۶۵ سانتی‌متر افزایش داشته است.

پیش از لایروبی خلیج گرگان و بازگشایی کانال آشور

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان کاهش ۵۰ درصدی شوری آب خلیج نسبت به یک ماه گذشته را از دیگر دستاوردهای عملیات لایروبی و علاج بخشی برشمرد و افزود: پس از بازگشایی کانال آشوراده و پیشروی آب دریا به سمت اسکله، ارتفاع سطح آب خلیج نسبت به یک ماه گذشته و شوری آب به شکل مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با لایروبی کانال آشور کیفیت آب خلیج نسبت به گذشته بهتر شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم.

عباسی با تأکید بر اینکه رسیدن به جایگاه واقعی و تأثیرگذار این صنعت و برخورداری از مزیت‌های رقابتی و افزایش سهم در عرصه مبادلات اقتصادی مستلزم فراهم نمودن بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز و بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های نوین در حوزه حمل و نقل است، اضافه کرد: بی‌شک دولت سیزدهم و مسئولان گلستان در تلاش هستند تا زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی استان از حمل و نقل دریایی را فراهم آورند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران نقطه اتصال کریدور شمال جنوب و کمربند شرق غرب

ی آذر 26 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه ایران با دارابودن هشت راه ارتباطی با دیگر کشورها می تواند بهترین گزینه برای کشورهای آسیای مرکز در انجام مبادلات تجاری خود باشد که یکی از این راه ها کریدور ترانزیتی شمال -جنوب و شرق -غرب است. منبع

همچنین بخوانید: