حقانیت راه شهدا در گذر زمان بیشتر آشکار می‌شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار علیرضا تنگسیری عصر دوشنبه در آئین تکریم از مادران و همسران شهدا در معاونت فاوای ندسا یادآور شد: در خاطر داریم که دشمن تا خرخره و گلوی ما رسیده بود شهرهای ما در محاصره بودند، دشمن بخشی از خرمشهر را تصرف کرده و آبادان در محاصره کامل بود. تنها راه ورود و خروج به آبادان و خرمشهر یک خور بود که دشمن از سمت خلیج فارس به شناورها تیراندازی می‌کرد و بهمن شیر را هم بمباران می‌کرد.

وی گفت: مشقت‌های بسیاری در دوران دفاع مقدس تحمل کردیم اما از کشور و ناموسمان دفاع کردیم، این جز با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا به دست نمی‌آمد.

دریادار پاسدار تنگسیری خطاب به پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا عنوان کرد: شما برای‌شهیدتان عزیز بودید اما شهید به خاطر دین خود، ناموس و کشور همه چیز را رها کرده تا اسلام و انقلاب باقی بماند.

وی اشاره کرد: هرچه زمان می‌گذرد و جلوتر می‌رویم حق بودن مسیر شهدا و مسیری که می‌پیماییم بیشتر آشکار می‌شود، در جنگ غزه و جنگ نابرابری که دشمن پس از پیروزی انقلاب بر ما تحمیل کرده این موضوع به خوبی روشن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این دشمنی‌ها به خاطر آن است که در مسیر حق قرار داریم و در این مسیر گام بر می‌داریم، اگر مسیر ملت ما ناحق بود این دشمنی‌ها را با ما نمی‌کردند.

دریادار تنگسیری خاطر نشان کرد: این فرموده خداوند است در قرآن که حق ندارید در برابر ناحق تسلیم شوید و از آن پیروی کنید و شهدا به دستور خالق متعال عمل کردند و هستی خود را داده و حاضر نشدن در برابر ناحق تسلیم شوند.

وی ابراز کرد: از اولین روز جنگ تا آخرین روز آن در کنار شهدا بودیم و آخرین کلامی که از آنان شنیده می‌شد الله اکبر، یا حسین (ع) ، یا زهرا (س) ، یا علی (ع) بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یک بار از یک عراقی پرسیدیم علت این چیست که خاکریزها را رها کرده و فرار می‌کنید، جواب داد در تمام بیابان فریاد الله اکبر به گوش می‌رسد و به سر ما می‌زند، انگار روی سر ما خراب می‌شود و هر چه داریم می‌گذاریم و فرار می‌کنیم. این از عنایت خداوند متعال است که موجب می‌شود دشمن سنگر خود را رها کرده و فرار کند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه شهدای ما با علم راه خود را انتخاب کردند اظهار داشت: شهدا می‌دانستند دنیا چه اندازه کوچک است و از آن طرف خداوند چه چیزی برایشان مهیا ساخته است.

دریادار تنگسیری گفت: اگر شهدا همه چیز خود را رها نکرده و نمی‌رفتند قطعاً بیگانگان با چکمه‌هایشان می‌آمدند و شهرهای ما را می‌گرفتند. شهدا رفتند تا بمانید و بدانیم چه مسئولیت سخت و سنگینی بر عهده داریم، دشمن درحال تبلیغ است و در زمان رسول اکرم (ص) هم این‌ها وجود داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: در زمان امام حسن (علیه السلام)، در یک شب چندین فرمانده سپاه ایشان با شنیدن صدای زر و برق، دنیا طلبی، امام (علیه السلام) را رها کردند، اما شهدای ما دیگر اجازه ندادند تاریخ تکرار شود و پای اسلام و انقلاب ایستادند. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید نگویید شهدا مرده‌اند و تأکید می‌کند حتی تصور و اندیشه هم نکنید که شهدا مرده‌اند، جایگاه شهدا رفیع است و در آن جهان شفاعت کننده‌اند.

در آئین پایانی این مراسم از ۷۰ مادر و همسر شهید دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت تجلیل به عمل آمد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مازندران نیازمند اسکله و تجهیزات مدرن دریایی است

د دی 11 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه مازندران نیازمند اسکله و تجهیزات مدرن دریایی است میلاد پاشازاده کد خبر : 2469 ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ حسینی پور، ایجاد اسکله های مدرن دریایی را برای توسعه اقتصاد دریاپایه از نیازهای اساسی استان بیان کرد. منبع

همچنین بخوانید: