آغاز مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مانا، “مرتضی سالاری” اظهارکرد: با پیگیری‌ها و دستور استاندار استان و‌ همکاری همه نهادهای مربوطه مرحله‌ نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز و با این طرح پروژه مطالعه احداث بندر جدید لنگه سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به محصور شدن مجتمع بندری بندرلنگه در درون شهر و نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر، به منظور ارتقاء جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی از این بندر، از تیر ماه سال جاری مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز شده که تا‌کنون با پیشرف ۶۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر بنادر غرب استان افزود: بندر جدید لنگه با عمق آب ۱۲ متر و‌ در پسکرانه‌ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تُن خواهد بود که نقش اساسی در توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم خواهد شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری همایش فرصتهای تجاری با کشور روسیه در برج میلاد تهران

ی مهر 16 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه همایش فرصتهای تجاری با کشور روسیه با حضور شرکتهای روسی در محل برج میلاد تهران در تاریخ 18 تا 20 مهرماه سال جاری برگزار می گردد. به گزارش مارین نیوز، طبق اعلام دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت، همایش فرصتهای تجاری با کشور […]

همچنین بخوانید: