مذاکرات ایران و روسیه درباره پس روی آب دریای خزر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مذاکرات ایران و روسیه درباره پس روی آب دریای خزر

به گزارش مانا، “علیرضا جهانگیری” عصر دوشنبه هنگام بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بندر شهرستان آستارا در استان گیلان اظهار کرد: در خصوص پس رفت آب دریای خزر با مسئولان کشور روسیه جلساتی برگزار و تصمیمات خوبی هم گرفته شده است.

وی بدون توضیح بیشتر درباره جزییات مذاکرات گفت: لایروبی بندر آستارا باید انجام شود تا کشتی های با حجم بالاتر هم امکان پهلوگیری داشته باشند و اکنون به ۲۰۰ هزار متر مکعب لایروبی تا رسیدن به حد استاندارد نیاز داریم.

دستیار وزیر خارجه در امور دریای خزر افزود: با هدف صرفه اقتصادی فعالیت های تجاری و کمک به بازرگانان از توسعه حمل و نقل دریایی حمایت و برای رونق آن کمک می کنیم.

به گفته جهانگیری، شهرستان آستارا و بندر انزلی به دلیل ظرفیت های خوبی که دارا هستند، می توانند در توسعه و رونق اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: مهمترین بحث و اولویت ما در مناطق بندری استان گیلان بالا بردن توان اقتصادی دریای خزر و استفاده از ظرفیت های استانی برای توسعه کشور و موضوعات گردشگری است.

وی افزود: جلساتی مشترکی با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان بنادر برگزار شد و موضوعات مختلفی که تجار و بازرگانان با آنها دست به گریبان هستند را بررسی و پیگیری کردیم؛ در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت و مشکلات بندر آستارا را نیز پیگیری خواهیم کرد.

جهانگیری بیان کرد: وزارت خارجه به بنادر توجه دارد و آستارا به دلیل موقعیت راهبردی که دارد مکان خوبی برای توسعه تجارت (خارجی) است و بخش خصوصی هم مشارکت و استقبال خوبی داشته است که باید زیرساخت های لازم برای آنها فراهم شود تا با اطمینان کامل سرمایه گذاری بیشتری به عمل آورند.

در جریان این بازدید دستیار وزیر خارجه کشورمان؛ محمدرضا شهاب زاده فرماندار و جمعی از مسئولان ذی‌ربط شهرستان آستارا توضیحاتی در خصوص ظرفیت های منطقه ارائه دادند.

بر اساس این گزارش، طی سالهای اخیر آب دریای خزر در استانهای شمالی ایران پس روی داشته است که به اعتقاد برخی کارشناسان ناشی از کاهش ورودی رودهای منتهی به آن است. 

رودخانه ولگا در کشور روسیه بیشترین تامین کننده آب دریای خزر است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

​طرح ساماندهی بنادر و اسکله‌های فاقد مجوز استان بوشهر آغاز شد

س آبان 9 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست نحوه بررسی دستورالعمل‌های بنادر حاکمیتی استان اظهار کرد: بهره برداری از بنادر و اسکله‌ها ملزم به رعایت یک سری استانداردها و الزامات است که مراکز مجوزدار باید نسبت به این […]
​طرح ساماندهی بنادر و اسکله‌های فاقد مجوز استان بوشهر آغاز شد

همچنین بخوانید: