مشکلی از لحاظ تامین ناوگان در دریای خزر نداریم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مشکلی از لحاظ  تامین ناوگان  در دریای خزر نداریم

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: در صورتی که پیچیدگی‌های اداری و ترانزیتی کاهش یابد میزان ترانزیت کالا تا ۲۰ میلیون تن هم افزایش می‌یابد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود پل مه  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ایران در سواحل دریای خزر مشکلی از لحاظ تامین ناوگان ندارد و حتی با وجود آنکه کشتی‌های موجود از سن بالایی برخوردار هستند، اما مشکلی از لحاظ ناوگان نداریم افزود: در صورتی که بار و محموله وجود داشته باشد و اقدامات دولت برای جذب بار و ترانزیت انجام شود امکان افزایش حمل بار تا ۲۰۰ درصد هم می‌رسد.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای جذب بار به ویژه در دریای خزر داریم گفت: عدم وجود بار در آبراه دریای خزر و دریای کاسپین و عدم ابراز تمایل برای حمل بار و ترانزیت از سوی کشور روسیه و هندوستان خود باعث شده میزان ترانزیت در دریای خزر رشد چشم گیری نداشته باشد.
پل مه بیان کرد: یکی از عوامل اصلی در کاهش حجم ترانزیت پیچیدگی‌های ترانزیتی و افزایش هزینه تمام شده ترانزیت از ایران بوده که همین موضوع خود باعث شده که کشور‌های مانند روسیه و هندوستان وارد بحث ترانزیت نشوند.
دبیر انجمن کشتیرانی افزود: رفع موانع در حوزه ترانزیت و کاهش هزینه‌های ایستگاه‌های کالایی با همکاری گمرک خود باعث می‌شود که میزان ترانزیت در این بخش افزایش پیدا کند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استان فارس باید سریع تر به دریا متصل و ساحلی شود

ش فروردین 18 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه نماینده شیراز و زرقان معتقد است تعلل دولت در موضوع ساحلی شدن استان فارس بی منطق است و این مهم هرچه سریعتر باید عملیاتی شود.به گزارش اقتصادسرآمد، دکتر جعفر قادری  بر ساحلی شدن استان فارس تاکید کرد و گفت:  بخشی از ظرفیت های استان فارس باید […]

همچنین بخوانید: