برگزاری مانور مشترک بازرسی از شرکت‌های خصوصی و دوره آموزشی ایمنی عمومی در شهیدرجایی/ لزوم نهادینه کردن فرهنگ کار سالم و ایمنی در شرکت‌ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و‌ محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ضمن تبریک این روز به تمامی دست‌اندرکاران حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای از تلاش‌های همه‌جانبه سازمان‌های متولی، بازرسان و کارشناسان بهداشت حرفه ای تقدیر و تشکر کرد.

ایوب خادمی بندری افزود: هر ساله روز ۲۸ آوریل مصادف با ۹ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامگذاری شده و شعار سازمان بین‌المللی کار در سال ۱۴۰۳ یا ۲۰۲۴ میلادی تحت عنوان  “زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم”، انتشار یافته است.

وی گفت: براساس هماهنگی‌ها ابتدا رزمایش مشترک و رژه خودرویی با مشارکت تیم بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیم های اطفایی و امدادی اداره کل بنادر و دریانوردی، یگان حفاظت بندر، مسئولان HSE شرکت‌های خصوصی فعال در بندر شهیدرجایی برگزار و سپس یک دوره آموزشی دو ساعته نیز جهت تاکید بر رعایت الزامات و ضوابط HSE در حین کار برای تمامی مسئولان ایمنی شرکت‌های خصوصی و پیمانکاری در سالن اجتماعات بندر برگزار شد.

وی هدف‌ از برگزاری این مانور بازرسی مشترک را نهادینه کردن فرهنگ کار سالم و ایمن در شرکت‌ها دانست و افزود: محیط کار ایمن و بهداشتی یک حق و اصل اساسی در همه مشاغل و کارهاست و این روز فرصت مناسبی است تا کارفرمایان نسبت به موضوع بهداشت و ایمنی در محیط کارحساس شوند.

به گفته رئیس اداره ایمنی، بهداشت و‌ محیط زیست بنادر هرمزگان؛ کارفرمایان با شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور موجود در محیط کار به همراه مراقبت‌های بهداشتی به منظور سالم‌سازی محیط کار و حفظ و صیانت از سلامتی نیروی کار آشنا می‌شوند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش 34 درصدی تخلیه وبارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر بوشهر

د اردیبهشت 10 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح عملکرد یک ماهه بنادر استان اظهار کرد: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در یک ماهه امسال با افزایش 18.5 درصدی به 14 هزار و 210 TEU افزایش یافت. وی بیان […]
افزایش 34 درصدی تخلیه وبارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر بوشهر

همچنین بخوانید: