پیشرفت مطلوب پروژه اتصال بندر چابهار به شبک سراسری ریلی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب وی در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت های حمل و نقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابجایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان‌ خاش به مرحله بهره برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مومنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمانبندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خلیج فارس؛ قلب جغرافیای روابط بین‌ الملل / روز ملی خلیج فارس گرامی باد

د اردیبهشت 10 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه خلیج فارس برای جهان، منطقه و ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، به گونه ‌ای که آن را «هارتلند»* نظام بین‌ الملل در قرن ۲۱ نامیده ‌اند. این دریای نیمه‌ بسته از دید بسیاری مهمترین فضای ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک ایران به شمار می‌ آید. به گزارش مارین نیوز، […]

همچنین بخوانید: