بلاتکلیفی نیروهای شرکتی سازمان بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلاتکلیفی نیروهای شرکتی سازمان بنادر




تین نیوز


نیروهای شرکتی سازمان بنادر و دریانوردی کل کشور  در کارزاری از وزیر راه و شهرسازی خواستار رسیدگی به وضعیت   نیروهای شرکتی این سازمان شدند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بهمن ماه 1402 بود که طرح ساماندهی کارکنان دولت مورد تصویب صحن علنی مجلس قرار گرفت. براساس ماده واحده این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با اصلاحات به الحاقات بعدی آن به منظور تامین نیروی انسانی در فعالیت های حجمی جاری دستگاه از طریق شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیردولتی ممنوع بوده و تمامی فعالیت ها از طریق انعقاد قرارداد مستقیم انجام می شوند.

مشخصاً در تبصره ۲ این طرح آمده است که دستگاه های اجرایی موضوع این قانون موظفند با کارکنان شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستگاه های مربوطه مشغول به کار بوده و در سال ۱۴۰۲ همچنان در این دستگاه مشغول به کار هستند، قرارداد مستقیم و بی واسطه موقت یک ساله براساس مقرارت قانون کار یا مقررات کار معین منعقد کنند.

به گفته کارشناسان بازار کار، در سازمان ها دو نوع قرارداد رسمی و شرکتی و حجمی وجود دارد که به ازای کار مساوی دستمزدهای متفاوت به آنها پرداخت می شود که این ناترازی دستمزد نیروهای شرکتی در مقابل نیروهای رسمی باید برچیده شود.

خبر مهم سرویس دریایی را بخوانید:

اختلاس در بندر امام خمینی و 6 سوال از وزیر راه و شهرسازی

چالش ناترازی دستمزد نیروهای شرکتی و  رسمی همواره و از دیرباز دغدغه ای بوده که کارکنان و نیروهای کار را در ادارات سازمان ها و نهادهای دولتی با آن مواجه بوده و هستند. آن چنان که نیروهای شرکتی سازمان بنادر نیز خواستار تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رسمی هستند که قرار بوده از سه سال پیش در این سازمان تبدیل وضعیت شوند.

در این درخواست خطاب به وزیر  راه و شهرسازی آمده است: با توجه به قانون تصویب شده مبنی بر طرح ساماندهی خانواده ایثارگران و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رسمی سازمانی، بعد از گذشت تقریباً سه سال هنوز سازمان بنادر و دریانوردی هیچ اقدامی نکرده و نیروهای شرکتی را در سردرگمی گذاشته است. تقاضا می شود به فرموده رهبر معظم انقلاب و قانون تصویب شده مجلس احترام بگذارید و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی سازمان بنادر را در دستور کار قرار دهید.

 کمیسیون اجتماعی مجلس این روزها در تلاش است تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به اتمام برساند اما در حال حاضر اجرای این مصوبه توسط دولت چشم منتظر تاییدیه شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص  است.

گفته می شود تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی موضوعی است که بستگی به تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت دارد. در صورت تصویب این طرح، تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازگشت 90 فروند لنج بنادر آبادان

د اردیبهشت 17 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل گمرک آبادان گفت: طی یک سال گذشته، تعداد لنج ها از ۳۰ فروند به بیش از ۱۲۰ فروند افزایش یافته است.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، وحید پورحشمت در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت لنج های شهرستان آبادان اظهار کرد: […]

همچنین بخوانید: