کمبود کانتینر‌های یخچالی معضل جدید خطوط کشتیرانی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمبود کانتینر‌های یخچالی معضل جدید خطوط کشتیرانی
به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ کمبود این جعبۀ هوشمند باعث ایجاد اختلالات در سیستم بزرگ حمل و نقل کانتینری شده و در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان، صادر کنندگان، وارد کنندگان و زنجیره‌های تأمین برای حمل مواد فاسد شدنی با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

براساس این گزارش شرکت‌های بزرگی مانند مرسک، CMA CGM و (ONE)، هاپاگ‌لوید و… با کمبود شدید کانتینر‌های یخچالی مواجه شده‌اند در این میان چین به عنوان بزرگترین تولید کنندۀ این قبیل کانتینر نیز پاسخگوی نیاز‌های خطوط کشتیرانی نیست.

“Rachael White” مدیرعامل منابع تدارکات و تجهیزات شرکت‌های کانتینری در این زمینه می‌گوید: حتی قبل از همه گیری کرونا دسترسی به کانتینر‌های یخچال‌دار یک چالش مداوم بود که بحران کووید ۱۹ به بحران آن دامن زد‌ه و جامعۀ دریایی از یک سو و صاحبان کالا‌های فاسد شدنی را به شدت نگران کرده است.

در حال حاضر چندین شرکت اعلام کرده‌اند با کاهش ۲۰ درصدی کانتینر‌های یخچال دار مواجه هستند که هیچ مرکزی برای تامین آن‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه قیمت آن‌ها نیز به شدت افزایش یافته است.

در این میان UNCTAD هم اعلام کرده اراده جهانی به این زودی نمی‌تواند کمبود کانتینر‌های یخچال‌دار را جبران کند.

یکی از مدیران مرسک  در این زمینه یاد‌آور می‌شود در حال حاضر کمبود کانتینر‌های یخچال‌دار لطمۀ شدیدی به زنجیرۀ تامین زده است. متاسفانه کمبود چنین  جعبه‌هایی باعث تأخیر در لجستیک و تامین کالا شده است از سوی دیگر زنجیرۀ تأمین واکسن جهانی را متأثر ساخته است. در واقع خطوط کشتیرانی از اینکه قادر به تأمین کانتینر هوشمند نیستند  بیش از پیش رنج می‌برند.

“Al Tama” معاون شرکت ORBCOMM در این زمینه می‌گوید: کانتینر‌های مجهز به دستگاه‌های IoT و سنسور‌ها با قابلیت تنظیم دما و سایر پارامتر‌های کلیدی برای جلوگیری از فساد هر نوع محموله تنظیم شده‌اند که در حال حاضر به علت کمبود، قیمت آن نیز به شدت بالا رفته است.

وی در پایان گفت: جامعۀ دریایی باید برای مقابله با چنین چالش‌هایی مشارکت و همکاری کند. از سوی دیگر تولید این جعبه‌ها نیز باید توسط کشور‌های دیگر علاوه بر چین پیگیری شود در غیر این صورت حمل و نقل کالای فاسد شدنی به ویژه واکسن کرونا آسیب خواهد دید.

کمبود کانتینر‌های یخچالی معضل جدید خطوط کشتیرانی

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم خط منظم کانتینری به بندر لاذقیه سوریه

د خرداد 31 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس، از تداوم سرویس منظم ماهیانه کانتینری این شرکت به بندر لاذقیه سوریه خبر داد و تصریح کرد: از سال‌های گذشته سرویس منظم کانتینری از سوی شرکت حمل کانتینر حافظ دریای آریا وابسته به هلدینگ […]

همچنین بخوانید: