اضافه شدن ۶۰ فروند ناو جنگی به نیروی دریایی آمریکا

در حالیکه رویکردهای نظامی آمریکا همواره با انتقاد و مخالفت های جهانی همراه است، معاون رئیس جمهوری آمریکا، از افزایش ۶۰ فروند ناو جنگی به ناوگان نیروی دریایی این کشور در ۱۰ سال آینده خبر داد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، مایک پنس در دیدار با پرسنل نیروی دریایی در کاخ سفید گفت:بودجه کنونی ما اجازه تولید 12 ناوجنگی و الحاق آنها به نیروی دریایی آمریکا را می‌دهد و در راستای برنامه دفاعی سال‌های آینده، تعداد 55 ناوجنگی نیز به نیروی دریایی افزوده می‌شود و در مجموع تعداد ناوهای جنگی کشور در 10 سال آینده به 355 فروند خواهد رسید.
نیروی دریایی آمریکا اکنون دارای 289 فروند ناوجنگی است.
معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی این سخنان را عنوان می‌کند که وی به ‌تازگی دیداری از پایگاه دریایی ‘جکسون ویل’ مستقر در ایالت فلوریدا داشته است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 750 میلیارد دلار بودجه دفاعی در سال 2020 درخواست کرده که 34 میلیارد دلاربیشتر از بودجه سال جاری(2019) است. 
بودجه دفاعی آمریکا در سال 2019 میلادی، 717 میلیارد دلار بود.
رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته نیز بر خلاف معاهدات و توافق های بین المللی برای کاهش نیروهای نظامی با افزایش بودجه دفاعی این کشور به رقم 716 میلیارد دلار اقدام به راه اندازی ارتش فضایی برای این کشور کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای تفاهم نامه برای توسعه فرهنگ دریایی گیلان

چ خرداد 1 , 1398
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از امضای تفاهم نامه سه جانبه به منظور تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل این استان خبر داد.

شاید برای شما جالب باشد