آزمایش سلاح ضد زیردریایی جدید در چین

هواپیمای گشت دریایی KQ-200 نیروی دریایی چین در جریان یک تمرین ضد زیردریایی از پرتاب‌های انفجاری زیر آبی هدایت شونده جدیدی بهره گرفته است.

سلاح ضد زیردریایی هواپیمای گشت دریایی KQ-200 نیروی دریایی چین

به گزارش مارین‌پرس، این پرتاب‌ها از مکانیزم خرج گود استفاده می‌کنند که بعد از انفجار به شکل دادن به یک پرتاب پر سرعت قابلیت نفوذ در بدنه هدف را شدیدا افزایش می‌دهد.

کارشناسان نظامی اعتقاد دارند که این پرتابه انفجاری جدید از اوایل بهار سال جاری میلادی در چین مورد آزمایش و عملیات قرار گرفته است.

درعین حال گفته می‌شود که این پرتابه شباهت زیادی به نمونه روسی به اسم Zagon دارد که دارای سر جنگی ۳۵ کیلوگرمی بوده و از یک سیستم کشف هدف سونار فعال نیز برای پیدا کردن هدف خود استفاده می‌کند.

این پرتابه دارای سیستم پیشرانه نیست، ولی سطوح کنترلی کوچکی بر روی آن نصب شده که به آن کمک می‌کند تا ازفاصله ۴۵۰ متری زیردریایی کشف شده به سمت آن پرتاب شود.این پرتابه بعد از ورود به زیر آب و کشف هدف به وسیله سیستم کشف هدف فعال سونار خود به سمت آن شلیک می‌شود.

هواپیمای KQ-200 نیز یک پرنده جنگ ضد زیردریایی ساخت چین است که بر پایه هواپیمای ترابری Y-8 ساخته شده است.این هواپیما در حقیقت بر اساس الگوبرداری چین از هواپیمای ترابری سری An-12 ساخت شوروی سابق ساخته شده است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود نفتکش Polaris به ایزوایکو جهت تعمیرات اساسی

پ آذر 20 , 1399
نفتکش Polaris متعلق به شرکت ملی نفتکش، جهت تعمیرات اساسی وارد درای داک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو شد.
تعمیر نفتکش Polaris شرکت ملی نفتکش در ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد