رونمایی نیروی دریایی فرانسه از زیردریایی جدید

نیروی دریایی فرانسه اولین فروند از کلاس جدید زیردریایی های اتمی تهاجمی را به آب انداخت.

به گزارش مارین‌نیوز، اولین فروند از زیردریایی های اتمی تهاجمی کلاس باراکودا برای نیروی دریایی فرانسه در بندر شربورگ این کشور به آب انداخته شد.

در این مراسم که با حضور رییس جمهور فرانسه برگزار شد زیردریایی جدید به اسم Suffren به آب انداخته شد. این زیردریایی اتمی توسط شرکت فرانسوی Naval Group ساخته شده است و 99 متر طول و 5300 تن وزن دارد. این زیردریایی برای تامین نیروی خود از یک راکتور اتمی 150 مگاواتی بهره می برد و دارای 60 نفر خدمه است.

این زیردریایی دارای محدودیت برد نبوده و می تواند تا چندین سال نیز زیر آب باقی بماند ، غذا و وضعیت روحی خدمه مواردی است که زمان ماموریت های این شناور را کاهش می دهد.

در این زیردریایی اژدرهای کالیبر 533 میلی متر ، مین ضد شناور ، موشک های ضد کشتی اگزوست و موشک کروز برد بلند مدل MdCN وجود خواهد داشت. فرانسه قرار است که در مجموع 6 فروند از این زیردریایی ها را وارد خدمت کرده و آنها را جایگزین کلاس Rubis کند.

منبع: مشرق‌نیوز

همچنین بخوانید:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهندسان ایرانی رکورددار نصب سکوی گازی در منطقه خلیج فارس

ش تیر 22 , 1398
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهندسان و متخصصان ایرانی، رکورد دار نصب ۲۶ روزه سکوی گازی ۱۴A در منطقه خلیج فارس هستند که امیدواریم این رکورد در نصب سکوی ۱۴Bبهبود یابد.

شاید برای شما جالب باشد