حوزه دریایی به شدت از فناوری متاثر است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وقتی به عرصه دریا نگاه می کنیم متوجه پیشرفت های فراگیر صنعت دریا و توسعه حمل و نقل دریایی می شویم و باید بدانیم فناوری تاثیر عمیقی بر این عرصه دارد و بنادر، کشتی و آنچه در حوزه دریا و دریانوردی وجود دارد به شدت متاثر از فناوری هستند و این تغییرات حضور در دریا را معنادار تر کرده است و علاوه بر سهولت حضور در دریا، پیچیدگی این حوزه بیشتر شده است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 به گزارش این خبرگزاری، امیردریادار حسین خانزادی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و دریانورد اظهار کرد: در این سرزمین همواره مردانی آماده اند تا جان خود را به پای امنیت و دفاع از کشور بگذارند و کشوری که شهادت در آن معنا می یابد ترسی و هراسی از دشمن وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی به عرصه دریا نگاه می کنیم متوجه پیشرفت های فراگیر صنعت دریا و توسعه حمل و نقل دریایی می شویم و باید بدانیم فناوری تاثیر عمیقی بر این عرصه دارد و بنادر، کشتی و آنچه در حوزه دریا و دریانوردی وجود دارد به شدت متاثر از فناوری هستند و این تغییرات حضور در دریا را معنادار تر کرده است و علاوه بر سهولت حضور در دریا، پیچیدگی این حوزه بیشتر شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری دریایی است و مرز امکان تولید ملی کشور باید به میزان قابل توجهی رشد کند، گفت: انتظار داریم ظرفیت های دریایی کشور با تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب افزایش یابد.

دریادار خانزادی افزود: دریا و دریانورد از یکدیگر جدایی ناپذیرند و باید علاوه بر بستر دریایی مناسب، مقوله امنیت نیز در این حوزه مدنظر قرار گیرد.

اعزام 13 ناوگروه رزمی به دریا

وی با بیان اینکه ظرفیت دریا برای توسعه اقتصاد آبی مطرح است و موضوع امنیت این هدف را محقق می سازد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشتی Happiness با نیروی دریایی ارتش با شرکت ملی نفتکش به آب های  کشور بازگشت و از هرگونه تعرض و گزندی در امان ماند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امنیت دریایی آب های پیرامون جمهوری اسلامی ایران در یکسال اخیر فضای پرتنشی را تجربه کرد و ما ۱۳ ناوگروه رزمی را به دریا اعزام کردیم، درحالی که در سالیان قبل به طور متوسط شش ناوگان را اعزام می کردیم و شاهد شرایط رزمی و آمادگی کامل در این راستا بودیم و نیروی دریایی سپاه پایداران نیز در تنگه هرمز و خلیج فارس به خوبی امنیت منطقه را برقرار کردند.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

​باید شعار «ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی» را محقق کنیم

ی مرداد 27 , 1398
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی گام بلندی را در راستای حمایت از صنعت دریایی داخلی برداشته است، تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های دریایی به خوبی شعار ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی را محقق کنیم.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

شاید برای شما جالب باشد