​باید شعار «ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی» را محقق کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی گام بلندی را در راستای حمایت از صنعت دریایی داخلی برداشته است، تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های دریایی به خوبی شعار ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی را محقق کنیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

به گزارش مارین‌پرس، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و دریانورد اظهار کرد:این روز را به تمامی فعالان جامعه دریایی تبریک می گوییم و به تمامی دریانوردان ایرانی در اقصی نقاط دنیا افتخار می کنیم و تجلیل از پیشکسوتان، استفاده از تجربیات آن ها و توجه به ظرفیت های حاضر را لازمه توسعه در حوزه دریا می دانیم.

اسلامی با تاکید براینکه باور و همبستگی مردم پاسخی کوبنده به ترفندهای دشمن است که قصد دارد با ایجاد تشکیک در اذهان در پیکره کشور رخنه کند، اظهار کرد: باید به سمت تحقق شعار ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی حرکت کنیم و بدانیم که علاوه بر حوزه دریای در سایر مدهای حمل و نقل ظرفیت های مناسبی داریم.

وی با تاکید بر لزوم اعتقاد بر توانایی های ساخت داخل، گفت: این مسئله موجب افزایش اشتغال می شود و سهم داخلی را در بازار افزایش می دهد، بنابراین نباید نخبگان کشور را از دست دهیم و اجازه دهیم سهم بازار در اختیار رقبا و دشمنان قرار گیرد.

 ضرورت توجه به ایجاد بنادر تفریحی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه دریایی با اتصال به دریاهای آزاد می توانیم مشاغل متعددی را خلق کنیم و در جهت توسعه بنادر تجاری، صیادی و کوچک گام برداریم، اظهار کرد: بنادر تفریحی به خوبی می توانند موجب توسعه مقوله گردشگری می شود که متاسفانه از این فرصت غفلت کرده ایم.

اسلامی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت های ساخت داخل توجه بیشتری شود، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از ظرفیت ها و وجوه اداره شده خود به خوبی استفاده کند و در زمینه تولید داخل گام بلندتری بردارد، هرچند که توانسته نقش مناسبی را در این راستا ایفا کند.

وی در پایان تاکید کرد: در حوزه دریا فرصت ها و ظرفیت های بسیاری داریم و نباید از این پتانسیل مغفول بمانیم و باید بتوانیم با خلق مدل های مالی مناسب از صنایع خود پشتیبانی کرده و قدرت دریانوردی جمهوری اسلامی را افزایش دهیم و دشمنان خود را ناکام بگذاریم.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیمه‌های دریایی؛ بیمه گر مقصر است ؟ یا بیمه گذار ؟

ی مرداد 27 , 1398
شناسایی صحیح و ارزیابی واقعی ریسک های مرتبط با یک شناور در فازهای ساخت، بهره برداری و تعمیرات ادواری و نیز ریسک های مرتبط با کالایی که قرار است با یک شناور حمل شود، از ضرورت های مهم و اساسی بیمه گران فعال در صنعت دریایی کشور می باشد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران - IRISL

شاید برای شما جالب باشد