آینده نیروی دریایی روسیه با زیردریایی کلاس بری

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی به بررسی زیردریایی کلاس بری (Borei-class submarine) و قدرت بالای آن پرداخت و نوشت: این زیردیایی قادر است تمدن بشری را پایان بخشد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، نشنال اینترست نوشت: بری تنها نیمی از آینده قدرت نیروی دریایی روسیه را نشان می‌دهد. نیم دیگری از آن زیردریایی‌های خاباروفسک است که هر کدام از آن‌ها قادر به حمل شش اژدر با قدرت هسته‌ای هستند که طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند مسافت دریا را پیموده و شهرهای ساحلی و پایگاه‌های دریایی را با کلاهک خود منفجر کنند.

طبق اعلام این مجله، زیردریایی‌های بری دارای ویژگی‌هایی اعلام نشده هستند که تصور آن‌ها دشوار است.

نشنال اینترست همچنین اعلام کرد زیردریایی‌های جدید روسیه قادر هستند در صورتی که از سوی دشمنان حمله‌ای به روسیه انجام شود، شهرهای دشمن را نابود کنند.

در این گزارش آمده است روسیه دارای سه زیر دریایی از «کلاس بری» است. این در حالی است که روسیه زیردریایی‌های دیگری را نیز رونمایی خواهد کرد که از جمله آن‌ها زیردریایی ولادیمیر است که تا پایان سال ۲۰۱۹ راه اندازی خواهد شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جغرافیای ایران، موقعیتی ژئوپلیتیک خواهد شد

س شهریور 12 , 1398
ایران با پیوستن به این ابتکار، موقعیت جغرافیایی خود را به موقعیت ژئوپلیتیکی تبدیل خواهد کرد. ضمن آنکه حضور ایرانی قدرتمند و باثبات در مسیر راه ابریشم برای چین بسیار حائز اهمیت است. از این رو مقامات پکن به ایران به عنوان یک شریک می‌نگرند.
طرح یک کمربند-یک راه و منافع ایران

شاید برای شما جالب باشد