دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌ها هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌هاست و ایران هم در این آب‌های آزاد حاضر خواهد بود.

به گزارش مارین‌نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در خصوص حضور ناو سهند در آبهای آزاد و خلیج مکزیک در سال جاری بیان کرد: خلیج مکزیک هدف ما نیست. چند سال پیش اعلام شد مطابق با قوانین بین‌المللی ما هم می‌توانیم در آبهای آزاد دنیا حضور داشته باشیم و به فرموده فرمانده معظم کل قوا ایران هیچگاه اهل تعدی و تجاوز به مرزهای آبی دیگر کشورها نیست، اما دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌هاست و ایران هم در این آب‌های آزاد حاضر خواهد بود.

وی گفت: ایران نه تنها در محدوده خلیج مکزیک بلکه در اقیانوس اطلس، هند جنوبی، آرام و دریای مدیترانه و آب‌های آزاد توانمندی حضور داشته و دارد و از این پس هم حضور خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به سابقه همکاری شرکت آذرآب اراک با ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در زمان تعمیرات اساسی ناو جمهوری اسلامی خارک، تصمیم به تغییر کامل سیستم ناو گرفته شد و تنها جایی که به ارتش کمک کرد و این کار را انجام داد و افتخاری برای کشور شد شرکت آذرآب اراک بود و هر جا که لازم باشد از صنایع استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز تمامی امکانات نظامی، ناو، زیردریایی، تانک هواپیما و رادار و … ساخته می‌شود تنها به واسطه تلاش نیروهای مسلح کشور نیست بلکه بخش اعظمی به واسطه کمک دانشگاه ها، شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان محقق می‌شود که همگی با نیروهای مسلح ارتباط دارند و ما به خوبی از این ظرفیت ها استفاده می‌کنیم.

منبع: ایسنا

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آسیا در مسیر مبارزه با زباله‌های دریایی

پ شهریور 28 , 1398
کشورهای آسیای جنوب شرقی دست به اقداماتی سرنوشت‌ساز در منطقه زدند تا تجارت ویرانگر زباله‌های پلاستیکی را متوقف کنند.
کوه زباله های دریایی و آلودگی دریایی محیط زیست دریایی

شاید برای شما جالب باشد