موضوعات: سیاسی نظامی

دشوار بودن ردیابی زیردریایی‌های روسی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، ونهرک در سخنانی در جلسه استماع سنا که برای تایید او به عنوان فرمانده ستاد فرماندهی شمالی آمریکا برگزار شده بود گفت: روسیه توانایی‌های راهبردی مانند زیردریایی‌های خود را توسعه داده است که اکنون یک چالش مهم در ردیابی ایجاد کرده است و این پتانسیل را برای موشک‌های کروز خود نیز که می‌توانند به خاک آمریکا حمله کنند، بوجود آورده است. 

او  افزود: روسیه به توسعه موشک‌های کروز خود که تهدیدی جدی برای آمریکا محسوب می‌شود، ادامه خواهد داد.

پیش از این دریاسالار جیمز فوگو -فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا- اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاری گسترده روسیه به این کشور اجازه تشکیل نیرو‌های موثر زیردریایی را داده است که آمریکا هم اکنون در اقیانوس اطلس با آن رو به رو است.

فوگو گفته بود نیرو‌های زیردریایی روسیه چالشی بزرگ برای آمریکا در اقیانوس اطلس به حساب می‌آید. از زمان نخستین ورود من به خدمت در اروپا و پس از آن در دوران جنگ سرد فعالیت در زمینه جنگ زیر دریایی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

او تاکید کرده بود که  آمریکا به دلیل فعالیت گسترده نیرو‌های زیر دریایی روسیه درگیر چهارمین نبرد اطلس شده است.

آمریکا، دومین ناوگان خود را به منظور مهار روسیه و به ویژه نیرو‌های زیردریایی این کشور در اقیانوس اطلس شمالی به راه انداخته است. ناوگان دوم آمریکا در سال ۲۰۱۱ به دلیل رقابت قدرت‌های بزرگ منحل شده بود. دلیل انحلال این نیرو‌ها مشکلات اقتصادی و همچنین ساختار نهادی آن بود.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل