دشوار بودن ردیابی زیردریایی‌های روسی

زیردریایی کلاس بری نیروی دریایی روسیه
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، ونهرک در سخنانی در جلسه استماع سنا که برای تایید او به عنوان فرمانده ستاد فرماندهی شمالی آمریکا برگزار شده بود گفت: روسیه توانایی‌های راهبردی مانند زیردریایی‌های خود را توسعه داده است که اکنون یک چالش مهم در ردیابی ایجاد کرده است و این پتانسیل را برای موشک‌های کروز خود نیز که می‌توانند به خاک آمریکا حمله کنند، بوجود آورده است. 

او  افزود: روسیه به توسعه موشک‌های کروز خود که تهدیدی جدی برای آمریکا محسوب می‌شود، ادامه خواهد داد.

پیش از این دریاسالار جیمز فوگو -فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا- اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاری گسترده روسیه به این کشور اجازه تشکیل نیرو‌های موثر زیردریایی را داده است که آمریکا هم اکنون در اقیانوس اطلس با آن رو به رو است.

فوگو گفته بود نیرو‌های زیردریایی روسیه چالشی بزرگ برای آمریکا در اقیانوس اطلس به حساب می‌آید. از زمان نخستین ورود من به خدمت در اروپا و پس از آن در دوران جنگ سرد فعالیت در زمینه جنگ زیر دریایی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

او تاکید کرده بود که  آمریکا به دلیل فعالیت گسترده نیرو‌های زیر دریایی روسیه درگیر چهارمین نبرد اطلس شده است.

آمریکا، دومین ناوگان خود را به منظور مهار روسیه و به ویژه نیرو‌های زیردریایی این کشور در اقیانوس اطلس شمالی به راه انداخته است. ناوگان دوم آمریکا در سال ۲۰۱۱ به دلیل رقابت قدرت‌های بزرگ منحل شده بود. دلیل انحلال این نیرو‌ها مشکلات اقتصادی و همچنین ساختار نهادی آن بود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت کالا به افغانستان از بندر گوادر پاکستان آغاز شد

چ مرداد 8 , 1399
ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر استراتژیک گوادر آغاز شده است؛ این بندر بخشی از پروژه کریدور اقتصادی چین - پاکستان است.
بندر گوادر پاکستان

شاید برای شما جالب باشد