تقویت نظارت بر مرزهای دریایی در انگلیس برای مقابله با هجوم پناهندگان

دولت انگلیس طرح تشدید نظارت بر مرزهای دریایی برای مقابله با هجوم پناهندگان را در دستور کار قرار داده است.

قایق پناهندگان در مرزهای دریایی انگلیس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، دولت انگلیس برای جلوگیری از مهاجرت های کنترل نشده به این کشور یک عملیات دریایی را به راه می اندازد. به این ترتیب دولت انگلیس می خواهد با شدت بیشتری علیه مهاجرت های غیر قانونی از طریق مرزهای دریایی این کشور اقدام کند.

“پریتی پاتل”، وزیر کشور انگلیس یکی از نیروهای دریایی سابق و کارشناسان امنیت دریانوردی را به عنوان رئیس این ماموریت جدید منصوب کرد.

وزیر کشور انگلیس در این باره گفت: تعداد عبورهای غیر قانونی با قایق های کوچک بسیار وحشتناک است. ما در تلاش هستیم تا جنایتکارانی را که عبور از این معابر را تسهیل می کنند دستگیر کنیم.

در روزهای اخیر شمار مهاجرت ها از طریق آب راه ها به انگلیس افزایش پیدا کرده و احتمالا به دلیل هوای خوب و دریای آرام این اتفاق افتاده است.

نهادهای فرانسوی بیش از 30 نفر را که با قایق سعی می کردند به انگلیس بروند دستگیر کردند. آن ها بلافاصله به پلیس مرزی فرانسه تحویل داده شدند. از اوایل سال جاری میلادی نهادهای فرانسوی حداقل 810 مهاجر که از طریق آب ها می خواستند به انگلیس بروند را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های انگلیس، تا به حال بیش از 4100 نفر از طریق این گذرگاه به انگلیس آمده‌اند.

با توجه به شمار روزافزون ورود مهاجران به انگلیس حالا دولت انگلیس یک عملیات نظامی برای جلوگیری از آن را در دستور کار قرار می دهد.

کشتی های حفاظت از مرزها و نیروی دریایی انگلیس در این عملیات مهاجران را به شمال فرانسه باز خواهند گرداند. پاریس هم حدود 33 میلیون یورو بای تامین مالی گشت زنی ها در این منطقه از انگلیس درخواست کرده است.

دولت فرانسه در این باره اظهار نظری نکرده و البته این مسئله را تایید کرده است که یک طرح مشترک در این راستا با انگلیس مد نظر قرار گرفته است. وزیر مهاجرت انگلیس روز یکشنبه برای انجام مذاکراتی در این باره به پاریس خواهد رفت.

پیش از این هم دولت انگلیس از فرانسه درخواست کرده بود قدرتمندانه علیه مهاجرت های نامنظم به این کشور اقدام کند. وزیر کشور انگلیس در این باره گفته است که فرانسه باید مهاجران را در برابر سواحل خود رهگیری کرده و آن ها را بازگرداند.

وزیر کشور انگلیس همچنین خواستار عواقبی سخت برای این گونه اقدامات مانند اخراج و یا حبس برای مهاجرانی شده که از این طرق قصد پناهندگی دارند. وی می خواهد هفته آینده مطالبات خود را به همکارش در پاریس ارائه دهد.

البته انتقادهای زیادی در انگلیس به این طرح دولت وارد شده است. بسیاری از حقوقدانان این تصمیم انگلیس را غیر قانونی و خطرناک ارزیابی کرده‌اند.

“بلا سانکی”، وکیل و رئیس سازمان Detention Action در این کشور این طرح دولت انگلیس برای عملیات دریایی را غیر مسئولانه ارزیابی کرده است. وی اعلام کرده که فشارهای دریایی از این طریق غیر قانونی بوده و زندگی انسان ها را به خطر می اندازد.

“موریس استریل”، از محققان مهاجرت در انگلیس هم درباره خطرات چنین اقدامی هشدار داده است. وی در این باره گفته است: بسیاری مهاجران در قایق های کوچ و ناامن سفر می کنند و در دریای عمیق بی تجربه هستند. ما باید همه اقدامات لازم برای امنیت جان آن ها را انجام دهیم.

وی اقدامات وزیر کشور انگلیس را بر عکس این روند ارزیابی کرده و آن را مانع نجات و باعث آسیب پذیری بیشتر مهاجران دانسته است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارشی از صید بی‌رویه سفره‌ماهی در هرمزگان

د مرداد 20 , 1399
رسانه بادگیر در گزارشی به صید بی‌رویه سفره‌ماهی‌ها در استان هرمزگان پرداخته است.
سفره ماهی صید شده در جزیره هرمز

شاید برای شما جالب باشد