سامانه GIS بنادر و سواحل، مبنای تصمیم گیری‌ها باشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: سامانه GIS، به لحاظ برنامه ریزی مدیریتی باید مبنای تصمیم گیری‌ها در بنادر باشد

به گزارش مارین‌نیوز، محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به فعال شدن سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر GIS، تاکید کرد: امروزه مدیریت حرفه‌ای برای تصمیم گیری دقیق نیازمند اطلاعات به روز و ابزار مناسب است و بر همین اساس، سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر می‌تواند ابزار مناسبی برای تصمیم گیری مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و فعالان این حوزه و مبنایی برای تصمیم گیری‌های آن‌ها باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر GIS، گفت: این سامانه، به لحاظ برنامه ریزی مدیریتی و تسهیل تصمیم گیری و سیاستگذاری در سواحل و بنادر جنوب کشور، گنجینه بسیار مفیدی برای سازمان بنادر محسوب می‌شود و این سامانه باید مبنای تصمیم گیری‌ها در بنادر باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مسئله به روز رسانی این سامانه اظهار داشت: به روز رسانی سامانه GIS در زمینه‌های مختلف به مکانیزم مشخص و فرایند محور نیاز دارد.
راستاد افزود: سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر این امکان را فراهم می‌کند تا به لحظه بتوانیم وضعیت ترافیک کالا و کشتی را در اسکله‌ها رصد کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترافیک نسبتا بالا کشتی‌ها در بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و امیرآباد، تصریح کرد: همه بنادر به ویژه سه بندر یاد شده باید استفاده از همه ابزار‌ها و مکانیزم‌های عملیاتی و نرم افزاری ” ارتقای سطح کیفیت خدمات” و “کاهش زمان انتظار کشتی ها” را در دستور کار خود قرار دهند.
راستاد تاکید کرد: بنادر شهید رجایی، امام خمینی و امیرآباد که عمده کالا‌های اساسی در این بنادر تخلیه می‌شود، باید با مکانیزم مشخص، زمان انتظار کشتی‌ها و میزان دموراژ را به حداقل ممکن کاهش دهند.

منبع: صداوسیما

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سایه بلاتکلیفی بر سر سازمان بنادر در اوج جنگ اقتصادی

ی خرداد 5 , 1398
در حالی کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد که سازمان بنادر به‌عنوان متولی و برنامه‌ریز بنادر شمالی و جنوبی در بلاتکلیفی ناشی از برخی شایعات مربوط به تغییر مدیریتی به سر می‌برد.
ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی

شاید برای شما جالب باشد