بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر چابهار با همه شاخص‌های بندری، دریایی و اقتصادی می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشد، این بندر از منظر پدافند غیرعامل و بُعد امنیتی از اهمیت بسیار بالایی برای کشورمان برخوردار است.

بندر اقیانوسی چابهار هاب توسعه اقتصادی

به گزارش مارین‌پرس، بهروز آقایی با اشاره به توافقنامه ایران-هند-افغانستان، اظهار داشت: بر این اساس ۹ فروند کشتی حامل کالای اساسی هند به افغانستان در بندر چابهار پهلوگیری کردند، این محموله ها را در هند تحویل گرفتیم و در مرز افغانستان تحویل دادیم.

وی بیان کرد: زمان جابجایی کالای اساسی از هند به افغانستان در ابتدا حدود ۲ ماه بود که این زمان را به یک هفته تا ۱۰ روز کاهش دادیم؛ این اقدام باعث ایجاد ۱۰ هزار تردد در استان سیستان و بلوچستان شد، ضمن این که هر کانتینر ترانزیتی آورده ای مناسبی برای ما دارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه بندر چابهار به عنوان قسمتی از جغرافیای جمهوری اسلامی هزینه تحریم های آمریکا را افزایش دادیم، گفت: علیرغم اینکه هند باید از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت می کرد، ولی به دلیل صرفه های اقتصادی که بندر چابهار برای این کشور دارد، آمریکا مجبور شد، هند را در این پروژه مستثنی کند.

آقایی گفت: در زمان حاضر با توجه به اقدامات انجام شده هزینه حمل کانتینر ۲۰ فوت از بندر شهید بهشتی و بنادر موندرا و ناواشیوا به ۲۲۰ دلار و هزینه حمل کانتینر ۴۰ فوت به ۳۵۰ دلار از بندر شهید بهشتی و بنادر موندرا و ناواشیوا کاهش یافته است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارائه الگویی برای پایش ۵ آلاینده خلیج گرگان با تصاویرماهواره‌ای/افزایش آلودگی‌ از ساری تا رامسر

د تیر 16 , 1399
گروهی از محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی با همکاری دانشگاه تهران با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اقدام به پایش آلاینده‌های خلیج گرگان کردند و در این تحقیقات آنها موفق به ارائه الگویی برای پیش‌بینی آلاینده‌های این حوضه آبریز شدند.
ارائه الگویی برای پایش ۵ آلاینده خلیج گرگان با تصاویرماهواره‌ای

شاید برای شما جالب باشد