روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود

وزیر اقتصاد گفت: تلاش ما بر این است که روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، فرهاد دژپسند در نشست با فعالان اقتصادی استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست گذاری ها در کشور به گونه ای است که فعالان اقتصادی بدون دغدغه در راستای تعالی اقتصاد اقدام کنند، عنوان کرد: در شرایط امروز فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با حضور در عرصه اقتصاد باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: ما نیز در راستای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت روان و بدون دغدغه فعالان اقتصادی تلاش می کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تصمیمات دولت در راستای تقویت تولید است، افزود: در شرایط امروز تقویت تولید به رونق اقتصادی کمک می کند.

وی از ذخیره سازی قابل توجه کالاهای اساسی خبر داد و بیان داشت: در سال جاری در حوزه تولیدات کشاورزی رشد قابل توجهی را شاهد بوده ایم که عمده این محصولات دربرگیرنده کالاهای اساسی هستند و همچنین واردات کالاهای اساسی نیز به مقدار کافی انجام شده و شاهد تامین و توزیع این کالاها در سراسر کشور هستیم.

دژپسند تصریح کرد: بالغ بر ۸۵ درصد واردات کشور نیز کارکرد رونق تولید دارد و موجب تقویت تولید می شود.

کشتی های متعددی جهت تخلیه و بارگیری کالا پهلوگیری می کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی اقدامات دشمنان اما شاهد هستیم که در بنادر کشورمان کشتی های متعددی جهت تخلیه و بارگیری کالا پهلوگیری می کنند.

دژپسند اظهار داشت: تلاش ما بر این است که روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود و این زمان را تا حد امکان کاهش دهیم اما در عین حال باید الزاماتی همچون مسائل استاندارد، ایمنی و بهداشت نیز رعایت شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی در این حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد است که اقدامات بزرگی در این راستا در حال انجام است.

به گزارش مارین‌نیوز، از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک،، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دانشجوی عراقی پذیرش می‌کند

ج تیر 21 , 1398
سرپرست جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: برای توسعه دیپلماسی آموزشی با کشور عراق، بسترهای لازم برای جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه فراهم می‌شود.
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

شاید برای شما جالب باشد