سهم ناچیز بندر امام (ره) در حمل و نقل ریلی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی از مجموع بارهای ورودی و خروجی خیلی قابل توجه نیست.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نشستی که در بندر صادراتی امام خمینی(ره) در خصوص بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین شبکه ریلی داخل کشور در محدوده بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که شامل 140 کیلومتر خط ریلی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی از مجموع بارهای ورودی و خروجی خیلی قابل توجه نیست، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم را با گمرک، راه آهن و شرکت‌های سرمایه‌گذار داریم تا بتوانیم این سهم را بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم در یک بازه زمانی پنج ساله به 30 از بارهای ورودی و خروجی کل بنادر کشور در بندرامام(ره) برسیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: بعضی از کالاها ریل پسند هستند برخی دیگر بر اساس ارزشی که دارند باید زودتر به مقصد برسند که سرعت سیر هر واگن چیزی حدود 30 روز تا مشهد است که این موضوع در بعضی کالاها که ارزش بالایی دارند برخی صاحبان کالا ترجیح می دهند تا از طریق حمل و نقل زمینی به انتقال بار خود بپردازند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این زمان سیر را کوتاه کنیم، از نظر اقتصادی جابجایی ریلی کالا مطلوب تر جلوه دهد و بخشش از این کالاها از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شوند.

منبع: فارس

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

3 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل