تکمیل زیرساخت های مجتمع بندری کاسپین با اتصال به راه آهن سراسری

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر تجهیز مجتمع بندر کاسپین گفت: اتصال این بندر به راه آهن سراسری، زیرساخت های مورد نیاز آن را تکمیل می کند.

تصویر هوایی از بندر کاسپین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، سعید شیرکوند در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: کاربری مناطق آزاد در اقتصاد هر کشوری روشن است و در شمال ایران نیاز به ایجاد یک منطقه آزاد جهت استفاده از ظرفیت های بندری آن برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر احساس می شد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فعالیت های انجام شده در مجتمع بندر کاسپین از زمان افتتاح آن تاکنون موجب شده که بخشی از کالاهای مورد نیاز کشور که باید از چین وارد بنادر جنوب کشور می شد، از طریق بندر کاسپین مستقیما به شمال کشور منتقل شده و از این بندر به سایر نقاط ترانزیت می شود.

وی افزود: انتظار می رود بندر کاسپین به منظور امکان بهره مندی از تمام ظرفیت هایش و تاثیر بر روی اقتصاد منطقه و کشور، هرچه سریع تر به راه آهن سراسری متصل گردد.

شیرکوند یادآور شد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری موجود در بندر کاسپین، یکی از ظرفیت های بسیار مناسبی است که باعث می شود سرمایه گذاران و تجار، فعالیت های خود را با استفاده از مزایا و معافیت های منطقه آزاد به راحتی انجام داده و موجبات رونق و شکوفایی منطقه را نیز پدید آورد.

وی با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به فعالیت های اقتصادی و تجاری خوب در حال انجام در این منطقه و وجود واحد های تولیدی فعالی که محصولات خود را به سراسر کشور و خارج از کشور صادر می کنند، باید بگویم با این شرایط هر چقدر واحد تولیدی ایجاد کنیم، باز هم کم است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: گیلان از ظرفیت نیروی انسانی بالقوه بسیاری برخوردار است که باید از این ظرفیت در جهت توسعه همه جانبه این استان به نحو شایسته استفاده شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناو های آمریکایی توسط قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس رصد و کنترل می شود

د آبان 13 , 1398
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوهای آمریکایی توسط قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس کنترل و رصد می شوند.
قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه

شاید برای شما جالب باشد