۲۰ هزار نقطه ساحلی مازندران تحت پوشش طرح GIS است

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ۲۰ هزار نقطه در ساحل استان تحت پوشش طرح GIS برای ارائه خدمات به مسافران ساحلی قرار دارند.

سواحل مازندران تحت پوشش طرح GIS سازمان غریق نجات
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، نقی کریمیان در نشست با استاندار مازندران از اجرای طرح GIS ، اپیلیکیشن وب، اپلیکیشن موبایل، مچ‌بند الکترونیک و اتاق مانیتورینگ در سال ۹۹ خبر داد و افزود: با اجرای طرح GIS تمامی نقاط ساحل در استان از جمله نهادها، ارگان‌ها، هتل‌ها، متل ها، مجتمع‌های رفاهی و تفریحی، شهرک‌های خصوصی، کلوپ ها، اسکله‌ها، سنگچین ها، طرح‌های ساماندهی دریا، پایگاه‌های امداد و نجات، بیمارستان‌ها و مراکز پلیس و کلیه تأسیسات ساحلی که بالغ بر ۲۰ هزار نقطه است، برای برنامه ریزی های مؤثر در حوزه ساماندهی سواحل در پنل مدیریت ثبت می‌شود.

وی افزود: در این راستا اپیلیکیشن موبایل در راستای ساحل هوشمند بر اساس GIS تمام هدایت‌ها و راهنمایی‌ها را به مسافران برای استفاده از مکان‌های مناسب شنا، مناطق شنا ممنوع، وضعیت دریا و… ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه نحوه استقرار منجیان غریق توسط مچ بندها، از طریق اپلیکیشن وب تحت کنترل قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مچ‌بندها مجهز به GIS، ضبط صدا و ارسال هشدار برای بهره گیری در مواقع بحرانی خواهد بود که اگر مشکلی برای ناجیان بروز نماید، می‌توانند با ارسال هشدار، از طریق اتاق کنترل مرکزی تقاضای کمک کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه مانیتورینگ و اتاق فرماندهی در برنامه ریزی برای ناجیان بسیار مؤثر است و حوادث در تمام نوار ساحلی مازندران به صورت آنلاین؛ رصد و گزارش داده می‌شود، بیان داشت: اجرای این طرح از حضور فیزیکی ناظرین در سواحل نیز می کاهد.

بیش از ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان مازندران وجود دارد که تحت پوشش ۹۵ طرح سالمسازی دریا است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وضعیت اسفبار صید پره در مازندران!

پ مرداد 2 , 1399
با وجود آنکه کارشناسان معتقدند شیلات، به عنوان یک مزیت در توسعه مازندران کارویژه مخصوصی دارد اما مدیرکل شیلات این استان، به این نکته اشاره می‌کند که وضعیت مازندران در بحث ماهیان استخوانی و صید پره مطلوب نیست و رونق صید و صیادی در استان، بسیار اسفبار و نگران‌کننده ارزیابی می‌شود.
صید ماهی پره استخوانی در مازندران

شاید برای شما جالب باشد