کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اجرای طرح مجتمع بندری نگین ظرفیت پهلوگیری شناورها در اسکله بندر بوشهر را تا ۵۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، سیاوش ارجمندزاده اظهار داشت: اجرای طرح‌های اسکله‌سازی، راه دسترسی به  بندر نگین و لایروبی حوضچه این بندر از جمله پروژه‌های مهمی است که در رونق اقتصادی و تجارت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر در عرصه تجارت و دریانوردی سابقه‌ای پیشینه و درخشان دارد که اجرا طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر نوید بخش قرارگیری بر بستری برای رسیدن به این رونق دیرینه است.

ارجمندزاده ادامه داد: رونق تجارت دریایی استان بوشهر علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد زمینه‌ را برای افزایش صادرات از استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به پهلوگیری دومین کشتی ۲۰ هزار تنی خاک فسفات در بندر بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود باعث شده تا تخلیه این کشتی‌های وارداتی یکی پس از دیگری براساس برنامه‌های زمانبندی تخلیه شوند.

ارجمندزاده افزود: واردات این دو کشتی به راه‌اندازی خط تولید چند شرکت تولید کود فسفات استان کمک شایانی کرده و گامی حائز اهمیت در مسیر تحقق رونق تولید است.

وی یادآور شد: با اتمام طرح‌های توسعه مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه در بندر بوشهر از هفت میلیون تن کنونی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل