آغاز پاک‏‌سازی آلودگی نفتی خلیج فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات مقابله با آلودگی نفتی در ۶۰ مایلی بندر بوشهر و در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان در خلیج فارس آغاز شد.

لکه نفتی میدان ابوذر
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز سه ‏شنبه در این ارتباط اظهارداشت: در پی دریافت گزارش و تصاویر ماهواره‌ای در هفدهم شهریور ماه از مرکز همکاری‌‎های متقابل در اضطرار‌های دریایی مستقر در خلیج فارس مبنی بر رویت لکه نفتی در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان و ۶۰ مایلی بندر بوشهر، بلافاصله نشست‎های تخصصی در این زمینه با مسئولان و کارشناسان مرتبط برگزار و کنترل آلودگی در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: در این راستا و در ساعت ۲۳ تجهیزات مقابله با آلودگی بر روی شناور‌های هدایت۳ و خلیج فارس مستقر و به همراه ۱۰ نفر از کارکنان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

قاسمی اظهارداشت: همچنین با دپوی مواد زائد نفتی یک فروند بارج جابیرو از بندر بوشهر و شناور ناجی ۱۸ نیز به جهت پایش از بندر محمدعامری به منطقه اعزام شدند.

او گفت: براساس پایش‌های هوایی و پایش‌های اولیه شناور ناجی ۱۸ وسعت آلودگی بیش از یک مایل مربع و در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان گزارش شده است که شناور‌های اعزام شده این اداره کل همگی در موقعیت محدوده آلودگی حاضر و درحال انجام عملیات هستند.

قاسمی افزود: در این عملیات از تجهیزاتی از قبیل بوم به منظور مهار لکه آلودگی، اسکیمر به منظور جمع آوری مواد نفتی و همچنین محلول‌های امحا کننده استفاده خواهد شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چرا مدیترانه مجدداً پس از چند قرن برای ترکیه اهمیت یافت؟

چ شهریور 19 , 1399
محمدعلی دستمالی، کارشناس مسائل سیاسی ترکیه، در یادداشتی با عنوان "چرا مدیترانه مجدداً پس از چند قرن برای ترکیه اهمیت یافت؟" به اهمیت دریای مدیترانه برای ترکیه پرداخته است.
دستور اردوغان برای حضور نیروی دریایی ترکیه در دریای مدیترانه

شاید برای شما جالب باشد